چمدان: واژه «زمستان» با دو واژه «یخ» و «برف» همراه است. این فصل سرد نیمکره شمالی طرفداران بسیاری دارد و طیف وسیعی از کسانی که عاشق اسکی و انواع دیگر ورزش‌های زمستانی هستند و آنها که رویای دیدن شفق‌های قطبی شمالی را در سر می‌پرورانند را در بر می‌گیرد.

این‌میان گردشگرانی هم هستند که شیفته خنکی هستند و ماندن بین دیوارهایی ساخته‌شده از آجرهای یخی را ترجیح می‌دهند. برای این دسته از مردم راه‌حلی وجود دارد؛ اقامت در هتل‌های یخی.

قلعه برفی کِمی - فنلاند│ این قلعه یخی با 21 اتاق در انتهای شمالی خلیج بوتنی است که هر سال فصل زمستان از نو ساخته می‌شود و همیشه یک نمازخانه (کلیسای کوچک)، یک رستوران و یک هتل دارد. مهمانان می‌توانند از غذاهای لذیذی که روی میزهای یخی چیده می‌شوند لذت ببرند. دمای داخل این هتل 5 درجه زیر صفر است اما اتاق‌ها با کیسه‌‌خواب‌هایی که درجه تنظیم دما دارند تجهیز شده‌اند. قیمت‌ اتاق‌های دوتخته این هتل از شبی 125 یورو آغاز می‌شود و قیمت اتاق صبحانه را هم شامل می‌شود.



 

هتل ایگلو-دورف گستاد - سوییس│ ایگلو-دورف به‌معنی دهکده کلبه‌های اسکیمویی است. کیسه‌خواب‌های با کیفیت بالا و پوست‌های گوسفندی راحت، خوابی گرم و راحت را در ایگلو-دورف تضمین می‌کنند. اندازه این ایگلوها از کلبه‌های یخی دو نفره تا 6 نفره است. هزینه کلبه دو نفره این هتل از 348 یورو آغاز می‌شود که کفش اسکی و نیم‌تخته اسکی را هم شامل می‌شود.



 

دهکده ایگلو - فرانسه│ درهای یخی این ایگلوها از ماه دسامبر روی مهمانان باز می‌شود. این ایگلوها هم مجهز به کیسه‌خواب‌های ویژه قطب هستند و بنابراین، مسافران می‌توانند شبی گرم و آرام را در این کلبه‌ها سپری کنند. در این مجموعه اقامتگاه علاوه‌ بر ایگلوها غار یخی بزرگی وجود دارد که با مجسمه‌های یخی و برفی تزیین شده است. کافی‌‌شاپ و تراس آفتاب‌گرفتن هم از دیگر امکانات این هتل است. هزینه اجازه هر ایگلو شبی 175 یورو است که شامل نوشیدنی خوش‌آمدگویی، صبحانه و شام هم می‌شود.



 

هتل یخی - سوئد│ هتل یخی (آیس‌هتل) نام هتلی موقت در استان لاپلاند سوئد است که از سال 1989 تاکنون همه‌ساله با آغاز فصل یخبندان با استفاده از یخ‌های روخانه محلی ساخته می‌شود و تا اواخر ماه مارس پذیرای مهمانان است. تختخواب‌های یخی اتاق‌های این هتل با تشک‌های ضخیم و پوست گوزن شمالی پوشیده شده است. دمای این اتاق‌ها حدود 7 درجه سانتیگراد زیر صفر است. قیمت اتاق‌های دو تخته این هتل از شبی 264 پوند آغاز می‌شود.



 

هتل یخی، کانادا│ این اقامتگاه یخی فقط چند دقیقه از مرکز شهر کبک کانادا قرار دارد. اتاق‌های یخی این هتل هم به کیسه‌یخ‌های حرفه‌ای مجهز است. هزینه اتاق دوتخته این هتل از 400 دلار کانادا (222 پوند) آغاز می‌شود.



[related-post id="4902"]

[related-post id="9801"]

[related-post id="8866"]
کد خبر 197671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =