ورزش کردن برای سلامتی بدن و عضلات کاملا ضروری بوده و باید به صورت روزانه انجام شود. دلیل اینکه بسیاری از افراد ورزش نمی‌کنند شاید اثرات درد آور بعد از آن باشد. اثراتی مانند: احساس درد، کوفتگی و خستگی و …بایدقبولکردکهایناثراتدر تمامی ورزش‌های تحرکی وجود دارد بخصوص در ورزش‌هایی که سنگین هستند. اما این‌ها دلیل خوبی برای ورزش نکردن نیست چرا که راهی وجود دارد تا این اثرات را کاهش داده و یا از بین ببریم. ماساژ بعد از ورزش می‌تواند راه‌حل این مشکل باشد چراکه در طولانی مدت آن‌ها را کاملا از بین ببرد. اگر از فواید ماساژ بعد از ورزش کردن آگاهی ندارید همراه ما در این مطلب باشید تا برایتان در این باره نکاتی را بازگو کنیم. در ادامه خواهید دانست که چرا باید بعد از ورزش کردن ماساژ انجام دهید و همچنین چگونه این کار را پیش ببرید…

فواید ماساژ بعد از ورزش

بعد از انجام یک ورزش سنگین بخصوص اگر مدت زمان زیادی از ورزش دور بوده باشید، امکان آن وجود دارد که به برخی از فیبرهای عضلانی آسیب برسد. بدن در این حالت شروع به فعالیت بیشتری می‌کند و دستگاه ایمنی را به کار می‌گیرد تا فیبرهای آسیب داده را بهبود بخشد. این پروسه می‌تواند درد آور نیز باشد.

مطمئنا بعد از یک ورزش سنگین، انجام دادن کارهای معمول روزانهبسیار مشکل‌تر خواهد بود و شاید حتی غیر قابل تحمل. در این حالت بالا رفتن از پله‌های دفتر کاری و برداشتن کوچکترین وسیله نیز تبدیل به یک کار سخت خواهد شد. افراد زیادی هستند که فقط به همین دلیل ورزش را کنار می‌گذارند چراکه کارهای روزانه خود را نیز بعد از آن نمی‌توانند انجام دهند. ماساژ بعد از ورزش باعث خواهد شد که شما احساس خستگی و کوفتکی بعد از آن را زودتر برطرف کرده و همچنین از مزایا و فواید ماساژ بعد از ورزش بهره‌مند شوید. این‌ها فقط بخشی از فوایدی است که با انجام ماساژ از آن‌ها بهره‌مند خواهید شد. در ادامه ۵ مورد از دیگر فواید این کار را برای شما بیان خواهم کرد.



سریع ریکاوری خواهید شد

اگر بعد از ورزش ماساژ انجام دهید زمان ریکاوری شما نصف خواهد شد، این موضوع را تحقیقات علمی ثابت کرده‌اند. اگر بعد از ورزش ماساژ انجام دهید خون رسانی به بافت‌های عضلانی شما بهتر انجام خواهد شد و مواد مغذی زودتر به اندام و بافت‌ها خواهد رسید. این امر باعث خواهد شد که اندام‌های سفت شده شما باز شود، محدودیت‌های حرکتی نیز از بین برود و سرعت ریکاوری افزایش پیدا کند.

افزایش انعطاف‌پذیری

بعد از ورزش عضلات تنگ و تنگ‌تر خواهند شد. این امر در تمامی عضلات صدق می‌کند. این سفتی باعث افزایش تنش و کاهش انعطاف‌پذیری عضلات بدن می‌شود. یکی از فواید ماساژ بعد از ورزش رفع همین تنش‌ها در بدن می‌باشد چراکه عضلات را باز کرده و به حالت اولیه باز می‌گرداند. اگر شما بدنی داشته باشید که بسیار منعطف باشد کارهای روزانه خود را نیز بهتر انجام خواهید داد.



تسکین درد

برای همه پیش آمده است که بعد از انجام ورزش مانند فوتبال و یا والیبال و … احساس درد شدید در عضلات کنند. در واقع این درد، درد ناشی از کار اضافه‌ای است که از عضلات خود کشیده‌اید و کاملا هم طبیعی می‌باشد. انجام یک ماساژ ساده بعد از ورزش به شما در باز کردن عضلات سفت شده کمک خواهد کرد و احتمال آسیب‌ها را نیز کاهش خواهد داد.

توجه داشته باشید که اگر با سفتی عضلات به درستی برخود نکرده و اقدامات لازم برای باز شدن آن‌ها را انجام ندهید احتمال مسدوم شدن و آسیب دیده‎گی بسیار بالا‌تر خواهد رفت.

سموم بدن را حذف می‌کند

اسید لاکتیک ماده‌ای است که وقتی شما ورزش می‌کنید در عضلات مقدار آن افزایش پیدا می‌کند. وجود این اسید در عضلات باعث ایجاد درد در بدن خواهد شد. انجام یک ماساژ ساده باعث خواهد شد که این اسید لاکتیک جمع شده در عضلات، به صورت مساوی در بدن تقسیم شده و درصد تجمع آن در عضلات کاهش پیدا کند. این فایده را می‌توان مهم‌ترین و بهترین فایده ماساژ بعد از انجام ورزش دانستد. با این کار سلامتی شما بعد از ورزش تضمین می‌شود.

احساس آرامش

احساس آرامش ویژگی است که در تمامی ماساژها وجود دارد. به نوعی می‌توان احساس آرامش را پاداش انجام یک ماساژ درست بعد از ورزش دانست. حاصل این آرامش انجام کارهای روزانه بعد از ورزش کردن بدون هیچگونه احساس دردی است. البته خواب راحت را نیز تجربه خواهید کرد.

فواید ماساژ بعد از ورزش را به صورت مختصر به شما توضیح دادیم. ولی باید به خاطر داشته باشید که ماساژی که انجام می‌دهید باید اصولی بوده و فردی که شما را ماساژ می‌دهد تخصص لازم را دارا باشد. در غیر این صورت نتیجه کاملا برعکس خواهد بود.

اگر چنین شخصی را نمی‌شناسید می‌توانید به مراکز ماساژ در سطح شهر مراجعه کرده و ماساژ دریافت کنید. ولی باید در نظر داشته باشید هزینه زیادی داشته و زمان زیادی را نیز از شما خواهد گرفت.

راه دیگری نیز وجود دارد. برای تجربه یک ماساژ اصولی می‌توانید از دستگاه‌های ماساژور استفاده کنید که علاوه بر مزیت تجربه یک ماساژ درست؛ لزوم وجود شخص دوم را نیز از بین می‌برد. میسرستبه عنوان یکی از شرکت‌های فعال در حوزه فروش خرید صندلی ماساژ به شما کمک خواهد کرد که مناسب‌ترین دستگاه را برای خود خریداری کنید. دستگاهی که به راحتی می‌توانید به صورت روزانه در خانه و یا محل کار از آن استفاده کرده و از مزایای تقریباً بی‌شمار آن بهره‌مند شوید.

برگرفته شده از مقاله‌ی "چرا باید بعد از ورزش ماساژ انجام دهیم؟" در مجله صورتی‌ها
کد خبر 197569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =