چمدان: شرکت هواپیمایی قطر، قطرایرویز، دو مقصد پروازی جدید را به برنامه پروازی خود اضافه کرد ؛ «مومباسا» در کنیا و «گوتنبرگ» در سوئد. «دانانگ» در ویتنام هم سومین مقصد جدید این ایرلاین هم امروز افتتاح شد و  مقاصد «اصفهان» در ایران ( 4 فوریه مورخ 15 بهمن) و «والتا» در مالت هم به دنبال این مقاصد جدید در سال 2019  راه اندازی می‌شوند.

اکبر الباکر، مدیرعامل قطرایرویز 16 دسامبر در کنفرانس سالانه دوحه در میزگردی با حضور رسانه‌های بین‌المللی در هتل بزرگ شرایتون توضیحاتی درباره طرح گسترش خطوط هوایی قطرایرویز ارائه کرد.

او در این میزگرد تأکید کرد که هواپیمایی قطر از زمان اعمال محدودیت‌ها توسط 4 عضو شورای همکاری خلیج فارس یعنی بحرین، عربستان، امارات و مصر، 23 مقصد جدید راه اندازی کرده است و این مسیر را با برنامه قابل توجه گسترش مسیرهای جدید و افزایش ارتباط با مسافران سراسر دنیا ادامه می‌دهد: "یکی از مزایای قطر ایرویز، انعطاف پذیری در داشتن انواع هواپیماها در ناوگان هوایی خود است که به ما مزیت رقابتی خوبی می‌دهد."

مدیرعامل هواپیمایی قطر صحبت‌های خود را این گونه ادامه داد: "ما مسیرهای بسیاری را شناسایی کرده‌ایم که رقبای ما هنوز آنها را در نظر نگرفته‌اند. منتظریم تا با آغاز سال جدید، گسترش سریع خود را پیگیری کنیم. یکی از شاخص‌های کلیدی، پایداری و انعطاف‌پذیری قطرایرویز، اضافه کردن 23 مقصد جدید در 18 ماهه گذشته‌ است؛ چیزی که هیچ ایرلاین دیگری هرگز نتوانسته به آن دست بیابد."

تنها در این ماه شرکت هواپیمایی قطر، پرواز به «مومباسا» در کنیا و «گوتنبرگ» در سوئد را راه‌اندازی کرده است و خدمات در مسیر "دانانگ" ویتنام را نیز از امروز آغاز کرد. دو مسیر جدید به «اصفهان» در ایران و «والتا» در مالتا نیز برای سال 2019 برنامه‌ریزی شده است.



نفر اول هواپیمایی قطر در ادامه گفت: "این موارد بیش از هرچیز نشان دهنده رشد قطرایرویز است و ما اعلام مسیرهای جدید و هیجان انگیز را در سال 2019 نیز ادامه خواهیم داد."

یکی از محوری‌ترین موارد این نشست خبری، اشاره به تبدیل دوحه به یکی از مهمترین پایگاه‌های خاورمیانه در رقابت تنگاتنگ با دیگر شهرهای منطقه و تأکید بر پتانسیل بالای این خط هوایی در پرواز به مقاصد کمتر توجه شده در آسیا و افریقا از طریق فرودگاه بین‌المللی حمد به عنوان تنها فرودگاه 5 ستاره خاورمیانه است.

الباکر همچنین به خط مشی و رویکرد ثابت این خط هوایی در ایجاد یک هاب بزرگ اشاره کرد و گفت: این ایرلاین پتانسیل بالایی در راه اندازی مسیرهای جدید به کشورهای ضعیف‌تر در آفریقا و آسیا برای مرتبط کردن مسافران سراسر جهان از طریق هاب این ایرلاین یعنی فرودگاه حمد دارد.

قطرایرویز که تاکنون و در سال‌های گذشته بارها برنده جوایز بین المللی شده است در سال 2018 نیز موفق شد عنوان «بهترین کلاس پروازی بیزینس دنیا» را در جوایز خطوط هواپیمایی سال 2018 کسب کند. این جوایز توسط سازمان بین‌المللی درجه‌بندی حمل و نقل هوایی مدیریت می‌شود.

قطرایرویز همچنین دارنده «بهترین صندلی کلاس پروازی بیزینس»، «بهترین خط هواپیمایی خاورمیانه » و  «بهترین سالن فرست کلاس دنیا» است.

صندلی Qsuite بیزینس کلاس قطر که انقلابی در شرکت حمل و نقل ملی دولت قطر ایجاد کرده نیز عنوان بهترین بیزینس کلاس را توسط  «ایرلاین ریتینگ» در جوایز عالی ایرلاین‌های 2019 کسب کرده است. همچنین در حالی که این خط هواپیمایی به «سرو غذا بر اساس درخواست مسافر» در آشپزخانه هواپیما شهرت دارد، لقب دارا بودن «بهترین کترینگ» را نیز کسب کرده است.

قطرایرویز در حال حاضر یک ناوگان هوایی با بیش از 200 هواپیما را از طریق هاب و مرکز مدرن خود یعنی فرودگاه بین‌المللی حمد اداره می‌کند و به بیش از 160 مقصد در سراسر دنیا پرواز دارد.
کد خبر 196434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =