چمدان :  ایلان ماسک که از چند سال قبل با توسعه خودروهای خودران بدون راننده، توسعه موشک‌هایی با قابلیت بازگشتن به زمین و همچنین قطارهای فوق‌سریع هایپرلوپ نشان داده که مخترعی پیشرو و آینده‌نگری خلاق است در اجلاس بین‌المللی فضانوردی در آدلاید استرالیا علاوه‌ بر پرده‌برداری از طرح‌های آینده‌اش برای سفر به ماه و مریخ از ایده جدیدی رونمایی کرد که می‌تواند تحولی در خدمات حمل‌ونقل هوایی به‌وجود آورد.

برپایه ایده ایلان ماسک، موشک‌های شرکت اسپیس‌ایکس با توانایی فرودآمدن عمودی روی زمین می‌توانند جایگزین هواپیماها در مسافت‌های طولانی شوند و مدت پروازهای بیشتر از 6 ساعت را به زیر 30 دقیقه برسانند.

[caption id="attachment_1965" align="aligncenter" width="683"] با شیوه جدید حمل‌ونقل ارائه‌ شده از سوی «ایلان ماسک» مسافرت از یک‌سوی زمین به‌سوی دیگر آن در حداقل زمان‌ممکن انجام می‌شود[/caption]

براساس گزارش تلگراف، این طرح دست‌کم روی کاغذ ساده به‌نظر می‌رسد. فرودگاه این موشک در آب‌های ساحلی و نزدیک بندر روی یک سکوی شناور است. فضاپیمایی که به این موشک متصل می‌شود ظرفیت حمل 200 مسافر را دارد.

مسافران از اسکله با قایق به سکوی شناور می‌روند و سوار فضاپیما می‌شوند. موشک پرتاب می‌شود و پس‌ از خروج از جو زمین در مقصد مورد نظر آن‌سوی زمین فرود می‌آید.

به‌گفته ماسک، با این روش جدید حمل‌ونقل برای سفر از هنگ‌کنگ به سنگاپور  22 دقیقه، از لندن تا دبی یا نیویورک 29 دقیقه و از لس‌آنجلس تا تورنتو  24 دقیقه زمان نیاز است. ویدئو زیر را از دست ندهید.

 
کد خبر 1964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =