چمدان: در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، چهارمحال و بختیاری و زنجان در اکثر جاده‌ها، مازندران در ارتفاعات جاده هراز و کندوان، اصفهان در جاده‌های داران - الیگودرز، موته- گلپایگان، خوانسار، عسگران و فریدونشهر بارش برف گزارش شده است. مسافران و شهروندان در صورت تردد از این استان‌ها با توجه به ناپایداری جوی، حتما زنجیر چرخ و سایر تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

همچنین در استان‌های خوزستان، مرکزی، مازندران، لرستان، گیلان، کرمانشاه، البرز، قم، قزوین، تهران، ایلام در اکیر جاده ها، اصفهان در جاده های کاشان- قم و میمه- دلیجان بارش باران گزارش شده است.

در استان‌های اردبیل در اکثر جاده‌ها، خراسان رضوی در جاده‌های مشهد- امام تقی و مشهد - فریمان و در جاده کرج- چالوس در محدوده هزار چم نیز مه گرفتگی با کاهش دید گزارش شده است. در صورت تردد در این جاده‌ها با سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی رانندگی کنید.

8 استان درگیر برف و کولاک هستند

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور نیز از بارش برف و کولاک در 8 استان کشور خبر داد و از مسافران ورودی و خروجی به این استان‌ها خواست پیش از آغاز سفر از وضعیت آب، هوا و جاده‌ها آگاه و لباس گرم و غذاهای مناسب همراه داشته باشند.

بهنام سعیدی گفت: طبق آخرین اطلاعات دریافتی از سامانه‌های مختلف مدیریت بحران و سوانح هم اکنون بارش برف در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، زنجان، مازندران، اصفهان و کردستان به ویژه مناطق کوهستانی و سخت گذر گزارش شده است.

وی ادامه داد: با توجه به بارش برف و کولاک هم اکنون تردد در 5 استان مازندران جاده‌های هراز و کندوان، کردستان در اکثر مسیرها، اردبیل جاده اردبیل به خلخال و محدوده گردنه اسالم، کرمانشاه در جاده روانسر به پاوه، زنجان در ارتفاعات با زنجیر چرخ امکانپذیر است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: بارش برف در استان اصفهان در مسیرهای داران، الیگودرز، موته، گلپایگان، خوانسار و فریدون شهر نیز چهره ای زمستانی به این استان داده است.

سعیدی همچنین از مسافران خواست در صورت بروز سوانح با نهادهای امدادی همچون اورژانس 115، پلیس 110 و هلال احمر 112 تماس بگیرند و به توصیه آنها توجه کنند.

معاون پیش بینی و پیشگیری توضیح داد: یکی از مولفه‌های بسیار مهم و با اهمیت در زمان بارش برف همراه داشتن تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ است.

وی با هشدار به رانندگان عبوری از استان‌های برفگیر که دارای گردنه‌های سخت گذر کوهستانی هستند از آنان خواست علاوه بر همراه داشتن زنجیر چرخ با احتیاط کامل حرکت و از هر گونه حرکت اضافی که موجب اختلال در مسیرهای ارتباطی شود اجتناب و از توقف درحاشیه جاده خودداری کنند.

سعیدی گفت: طبق آخرین اطلاعات رسیده به مرکز اطلاعات و حوادث سازمان مدیریت بحران کشور هم اکنون نیروهای امدادرسان هلال احمر در حال خدمات رسانی به خودروهای در راه مانده و متاثر از برف و کولاک در این استان‌ها هستند و در صورت درخواست کمک اضطراری به کمک حادثه دیدگان خواهند شتافت.
کد خبر 196350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =