چمدان: ساخت یک هتل هفت ستاره در کیش با کلنگ‌زنی جمعی از مسئولان کشور دوباره پرونده پروژه‌های هتل هفت ستاره در ایران را باز کرد. این تازه کلنگ زنی شده در کیش به این دلیل عنوان نخستین هتل هفت ستاره ایران را یدک می‌کشد که حداقل پروژه احداث دو هتل هفت ستاره دیگر در کشور هرگز اجرایی نشده و چند هتل احداث شده نیز رتبه‌ای بالاتر از 5 ستاره را برای خود انتخاب نکردند.

مشایی کلنگ زد؛ هتل هرگز ساخته نشد!

اردیبهشت سال 86 اسفندیار رحیم مشایی رییس وقت سازمان میراث فرهنگی در روستای سفید تمشک رامسر کلنگ را بر زمینی زد که قرار بود 5 سال بعد در آن  نخستین هتل هفت ستاره ایران افتتاح شود. آخرین گزارش‌ها از وضعیت هتل مربوط سال 91 است که جز کلنگ زنی، این پروژه هیچ پیشرفت فیزیکی نداشته و در آخر نیز سرمایه‌گذار آن خلع ید شده و به نظر می‌رسد رویای نخستین هفت ستاره هرگز اجرایی نشود. این پروژه از ابتدا با مشکلات مختلفی درباره محل ساخت و رعایت اصول محیط زیستی روبرو بود.

هتل سماموس که سرمایه گذاری خارج‌نشین داشت قرار بود با 8 طبقه آکواریوم، دهکده گردشگری و پد فرود بالگرد با الهام از معماری شوش و چغازنبیل ساخته شود. در آخر نیز این هتل با خلع ید سرمایه گذار به طور کامل به دست فراموشی سپرده شد و نخستین ادعای هفت ستاره‌ای نه تنها به هیچ ستاره‌ای نرسید بلکه به طور کل بی‌سرانجام ماند.

[caption id="attachment_196153" align="aligncenter" width="480"]هتل هفت ستاره در ایران طرح هتل هفت ستاره سماموس رامسر[/caption]

هفت ستاره مشهد از رویا تا پوچی!

خرداد ماه سال 88، دو سال پس از کلنگ زنی نافرجام نخستین هتل هفت ستاره کشور، این بار مشهد میزبان پروژه‌ای با عکس‌هایی رویایی شد تا نخستین هتل هفت ستاره در این شهر ساخته شود. این پروژه از همان نخست با مخالفت‌های نهادهای شهری، فرهنگی و محیط زیستی مشهد روبرو بود و سر آخر مدتی بعد و پس از گودبرداری ادامه این پروژه متوقف شد و رویای هفت ستاره مشهد سر از زمین بر نکشیده از بین رفت.

در مراسم کلنگ‌زنی این هتل که با عنوان كلنگ‌رنی پروژه عظيم هتل 7 ستاره مشهد و نخستين و بزرگ‌ترين مجتمع گردشگري اقامتي مشهد مقدس برگزار شد، اسفندیار رحیم مشایی که در آن زمان معاون رئیس جمهور بود و محمدجواد محمدی‌زاده استاندار وقت خراسان رضوی که بعدها معاون احمدی‌نژاد و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست شد نیز حضور داشتنذ. کلنگ این هتل 7 ستاره که هیچگاه رنگ ستاره‌ای به خود ندید را همانند هتل هفت ستاره نافرجام رامسر اسفندیار رحیم مشایی به زمین زد.

 

[caption id="attachment_196152" align="aligncenter" width="697"]هتل هفت ستاره در ایران طرح هتل هفت ستاره آبادگران مشهد[/caption]

آحرین خبر درباره این پروژه مربوط به سال 1393 است که شهردار یکی از مناطق از توقف ساخت این هتل و بررسی مجدد پروانه ارائه شده برای آن خبر داده است.

[caption id="attachment_196154" align="aligncenter" width="687"]هتل هفت ستاره در ایران طرح هتل هفت ستاره آبادگران مشهد[/caption]

 

هفت ستاره به کیش رفت!

پس از دو بار رویاپردازی ناکام برای هتل هفت ستاره، این بار جزیره کیش قرار است محل ساخت نخستین هتل هفت ستاره کشور شود. به تازگی هتل هفت ستاره طلایی کیش با حضور جمعی از مسئولان از جمله محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس کلنگ زنی شده و حالا باید منتظر ماند و دید که این هفت ستاره نیز به سرنوشت قبلی‌ها دچار می‌شود یا بالاخره این عنوان تبلیغاتی هفت ستاره برای نخستین بار به یک هتل ایران می‌رسد.

[caption id="attachment_196158" align="aligncenter" width="1280"]هتل هفت ستاره در ایران طرح هتل هفت ستاره طلایی کیش[/caption]

هفت ستاره‌هایی که پنج ستاره شدند!

به گزارش چمدان، هتل‌های بسیاری نیز قرار بود که به عنوان هتل هفت ستاره در ایران آغاز به کار کنند اما در نهایت ترجیح دادند به استانداردهای بین المللی هتل‌سازی احترام بگذارند و ستاره‌های بیشتر از 5 را برای خود انتخاب نکنند. از بین این هتل‌ها که گاهی از آنها به عنوان هتل‌های هفت ستاره نام برده شده بود اما پس از افتتاح و اغاز به کار هتل‌های 5 ستاره شدند می‌توان به هتل اسپیناس پالاس، هتل کوروش و هتل فرودگاه بین المللی امام خمینی اشاره کرد که هر چند هر سه در بین هتل‌های لوکس، گران قیمت و با خدمات متفاوت شناخته می‌شوند اما تعداد ستاره‌های آنها از 5 بیشتر نشده است.

شش ستاره و هفت ستاره تبلیغاتی است

در استاندارهای بین المللی هتل سازی آخرین درجه بندی مربوط به هتل‌های 5 ستاره است و هر ستاره‌ای بیش از این یک نماد تبلیغاتی برای خدمات خاص آن هتل است. هتل‌های هفت ستاره و شش ستاره در جهان هتل‌های هستند که امکانات، طراحی یا پذیرایی بسیار خاصی را دارند.

[related-post id="195645"]
کد خبر 196104

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کریم ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    هتل های 5 ستاره ما در حد هتل های 4 ستاره هم نیستند