خرگوش بتنی ؛ توصیف یک گردشگر هندی از پایتخت ایران | آنچه از بالای برج میلاد می‌توان دید

چمدان: روزنامه میلینیوم پست نوشت: پروفسور «اوجوال چاودری» استاد دانشگاه هندی در شرح سفر هشت روزه به ایران به خاطرات زیبای خود از تردد در خیابان و کوچه‌های ایران اشاره کرده و عنوان می‌کند: قدم زدن در خیابان‌های تهران در طول شب هرگز از یادم نمی‌رود. دیدار از بازار بزرگ که هر روزه شاهد تردد هزاران نفر است یکی دیگر از جذابیت‌های تهران بود.

به گفته پروفسور هندی، با عبور از خیابان و کوچه‌ها می‌توان مقصد را به‌خوبی پیدا کرد زیرا تمام علامت‌های شهری به دو زبان انگلیسی و فارسی ترجمه شده‌اند.

بیشتر ساخت و سازهای عمده در تهران با محیط زیست سازگار هستند و دیوارهای شیشه‌ای در مصرف انرژی صرفه جویی کرده و این نوع از معماری مدرن مصرف انرژی را می‌شود در اکثر ساختمان‌های جدید این شهر مشاهده کرد.

با بالا رفتن از برج بزرگ میلاد در تهران و مشاهده شهری به این بزرگی با جاده‌های پر خم و پیچیده تهران را مانند یک خرگوش بتنی به نمایش در می‌آورد. با نشستن در رستوران چرخان برج میلاد و مشاهده بیرون می‌توان به‌خوبی دید که شهر تهران با طراحی مدرن و برنامه ریزی دقیقی ساخته شده است. در حقیقت باید گفت، تهران با سابقه امپراتوری پارسی و مساجد بسیار زیاد شهر اروپایی در خاورمیانه به‌ حساب می‌آید.

اوجوال چاودری تلفیق معماری مدرن و سنتی در تهران را بسیار جذاب و شگفت انگیز خوانده و همبستگی مساجد و باغ‌های قدیمی در کنار برج‌های جدید ساخت را از ویژگی‌های خاص تهران برشمرده است.

[related-post id="190864"]
کد خبر 195847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =