چمدان: دیپورت از گرجستان در حالی تبدیل به چالشی برای گردشگران ایرانی شده است که این کشور ویزا برای اتباع ایرانی را لغو کرده است. با این وجود از حدود سه هفته قبل روند دیپورت از گرجستان آغاز شده و همچنان ادامه دارد. به تازگی نیز 9 ایرانی از دو پرواز مختلف اجازه ورود به این کشور را پیدا نکرده‌اند. با این وجود تورها و پروازهای گرجستان همچنان برقرار است.

تورهای گرجستان در مسیر تعدیل قیمت قرار دارند اما این تعدیل به روند دیپورت از گرجستان بی‌ارتباط است. در حال حاضر فصل سرد و کم رونق گردشگری در کشور گرجستان است و قیمت‌ تورها نیز به طبع آن کاهشی شده است. در این شرایط یک تور مناسب برای شهر تفلیس گرجستان بین یک میلیون و 500 هزار تومان تا حدود 3 میلیون تومان قیمت دارد.

[related-post id="195021"]

[caption id="attachment_195811" align="aligncenter" width="670"]دیپورت از گرجستان قیمت تورهای مختلف به تفلیس پس از دیپورت تعدادی از مسافران ایرانی و هشدارهای وزارت خارجه برای توقف سفر به گرجستان تا اعلام نتیجه نهایی[/caption]

تورهای گردشگری سعی می‌کنند که تمام مدارک مورد نیاز گردشگران را برای ورود به کشور گرجستان به آنها ارائه کنند. در روزهای اخیر به مسافران ایرانی گرجستان هشدار داده شده  برای جلوگیری دیپورت از گرجستان حتما برای ورود به این کشور بلیت برگشت، رزرو هتل و بیمه مسافرتی همراه خود داشته باشند. با این وجود هنوز مشخص نیست علت دیپورت ایرانی‌ها از گرجستان چیست و بین دیپورتی‌ها آیا کسانی مدارک کامل را همراه داشته‌اند یا خیر.

پروازهای تهران به نفلیس نیز این روزها برقرار است. هر چند باید در نظر داشت که به دلیل فصل کم رونق گردشگری، گرانی ارز و بلیت هواپیما از تعداد پروازهای بین ایران و گرجستان کاسته شده اما همچنان این پروازها با وجود مشکلات دیپورت مسافران از گرجستان، برقرار است و تغییر محسوسی نکرده است.

[related-post id="194698"]

 

[caption id="attachment_195812" align="aligncenter" width="655"]دیپورت از گرجستان قیمت پروازهای تهران - تفلیس[/caption]

 

  هشدارهایی که نتیجه‌ای ندارد

از آغاز روند دیپورت از گرجستان مسئولان مختلفی در وزارت امورخارجه، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و نمایندگان مجلس به این موضوع ورود کرده و ضمن تذکر و درخواست توضیح از مقامات گرجی از مسافران ایرانی خواسته‌اند حتی‌المکان در سفر به این کشور مدارک لازم را به همراه داشته باشند. با این وجود روند دیپورت از گرجستان همچنان ادامه دارد و این اتفاق برای پرواز‌های برگشتی از گرجستان به ایران نیز مشکلاتی ایجاد کرده است.

مسئولان مختلف درحالی به موضوع دیپورت از گرجستان واکنش نشان داده‌اند که از خلال این واکنش‌ها هنوز علت این اتفاق مشخص نیست و وزارت امورخارجه نیز هنوز علت این رفتار گرجستان با اتباع ایرانی را اعلام نکرده است.

آخرین واکنش به موضوع دیپورت از گرجستان را رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نشان داده است. حشمت الله فلاحت پیشه بدون توضیح استدلال‌های خود گفته است: همان کاری که در دبی در گذشته صورت گرفت، اکنون هم در گرجستان صورت گرفته است، آنچه که در مورد گرجستان نباید فراموش شود این است که برخی از ایرانیان مزدور از به فروش رساندن شان و جایگاه ایرانیان و هموطنان در گرجستان سود می‌برند و این موضوعی است که به آن توجه نمی‌شود. برخی از ایرانی‌ها زمانی که امکانی ایجاد شود برای اینکه مناسبات خاصی در رابطه با کشورهای خارجی شکل بگیرد، در این شرایط شان، جایگاه، شرافت و ناموس ایرانی را به تاراج می‌برند و سوءاستفاده می‌کنند؛ در گرجستان هم این چنین مواردی واقعا وجود دارد.

گرجستان راه صربستان را می‌رود؟

صربستان در اروپای شرقی کشور بود که پیشقدم لغو ویزا با ایران شد. اتفاقی که از ابتدای آن با حاشیه دیپورت کردن همراه بود و در نهایت نیز این همکاری به یکسال هم نرسید و کشور صربستان مجددا ویزای خود را برای اتباع ایرانی برقرار کرد. بسیاری احتمال می‌دهند که گرجستان نیز برای جلوگیری از موج مهاجرت ایرانی‌ها به این کشور در حال رفتن در راهی مشابه گرجستان است.

[related-post id="195235"]
کد خبر 195809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =