چمدان: هدف شرکت ویرجین گلکتیک از ساخت کشتی فضایی 2 توسعه گردشگری فضایی در محدوده بالای جو زمین است. روز پنجشنبه این شرکت آمریکایی متعلق به کارآفرین بریتانیایی ریچارد برانسون توانست این فضاپیما را به ارتفاع 82 هزار و 700 متری که از نظر دولت آمریکا به‌ عنوان لبه فضا شناخته می‌شود پرتاب کند.

موشک این فضاپیما ساعت 15 به وقت گرینویچ از مرکز هوافضای موحاوه در کالیفرنیا پرتاب شد و در ارتفاع 13 هزار و 100 متری فضاپیما را رها کرد.
این پرواز موفقیت‌آمیز مفهوم گردشگری فضایی را یک گام به جلو پیش راند. اسپیس‌شیپ دو با دو خلبان و گنجایش 6 مسافر در آینده قصد دارد پروازهای تجاری را به مرز فضا انجام دهد. از آگوست 2013 تاکنون 640 مشتری برای پروازهای آینده این فضاپیما بلیت تهیه کرده‌اند. قیمت اولیه بلیت این تور فضایی 250 هزار دلار است. تاکنون بازیگرانی چون تام هنکس (که تجربه بازی در فیلم آپولو 13 را دارد)، آشتون کوچر، کیتی پری، برد پیت و آنجلینا جولی این بلیت را پیش‌خرید کرده‌اند.



قیمت این تور نسبت به تورهایی که زمانی سازمان کیهان‌نوردی روسیه با کپسول فضایی سایوز برای ایستگاه فضایی بین‌المللی برگزار می‌کرد و هزینه بالای 20 میلیون دلار داشت بسیار مناسب است. انوشه انصاری، کارآفرین ایرانی ساکن آمریکا در سال 2006 با پرداخت این هزینه بالا و سفر به ایستگاه فضایی بین‌المللی توانست عنوان اولین زن گردشگر فضایی جهان را به‌دست آورد.





[related-post id="31453"]

[related-post id="181408"]
کد خبر 195466

برچسب‌ها