چمدان: ولی تیموری در جمع روسای جوامع و تشکل‌های هتلداری سراسر کشور از آزاد شدن نرخ هتل‌ها خبر داد و گفت؛ با اقدامات انجام شده و بر اساس توافق با هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران، نرخ هتل‌ها عملا آزاد شده است.

وی افزود: بخشنامه و دستورالعمل مربوط آزادسازی نرخ هتل‌ها به زودی اعلام و اجرایی می‌شود. همچنین مشکل مربوط به سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده به زودی رفع خواهد شد.

معاون گردشگری در رابطه با موضوع ارزی شدن نرخ هتل‌ها و مراکز اقامتی نیز چندی پیش به ایلنا گفته بود: تعیین نرخ هتل‌ها موضوع جدیدی نیست و از سال 94 تاکنون بر اساس دستورالعمل نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری که با توافق جامعه دفاتر خدمات مسافرتی به عنوان مصرف‌کننده خدمات هتل‌ها، جامعه هتلداران به عنوان نماینده مراکز اقامتی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان نماینده حاکمیت و مردم انجام شده، تعیین می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس تصمیم نهایی و همانند سال‌های گذشته، این دستورالعمل مورد تائید و امضای هر سه حوزه است و مبنای کار و نرخ‌گذاری‌ها خواهد بود. بنابراین بحث دو نرخی شدن خدمات به این صورت که گروهی از گردشگران ملزم به پرداخت دلار باشند و گروهی دیگر ملزم به پرداخت ریال، مطرح نخواهد بود.

وی افزود: مبنای تعرفه‌های موجود ریال است اما گردشگران خارجی اگر خودشان بخواهند می‌توانند این نرخ ریالی را بر اساس شاخص برابری که بانک مرکزی اعلام می‌کند به یورو و دلار هم بپردازند.

معاون گردشگری کشور گفت: این مساله که هتل‌ها می‌توانند همانند صرافی‌ها با نرخ شاخصی که بانک مرکزی اعلام می‌کند، ارز گردشگران را به ریال تبدیل کنند موضوعی است که در دستورالعمل مصوبه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز آمده است.
کد خبر 195331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =