توقف پروازهای الیتالیا به مقصد تهران از ابتدای سال 2019| 31 دسامبر؛ آخرین پرواز رم- تهران ایرلاین ایتالیایی

چمدان: ژانویه 2016 چندماه پس‌از توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5، شرکت الیتالیا که تا آن‌زمان چهار پرواز در هفته به تهران داشت خبر داد که از 27 مارس 2016 هر روز به مقصد فرودگاه بین‌المللی امام خمینی تهران پرواز خواهد داشت.

این شرکت هواپیمایی، علت افزایش پروازهایش را فعالیت‌های بازرگانی روبه‌رشد مشترک میان ایران و ایتالیا عنوان کرد و توضیح داد که بنابر گزارش‌های اتحادیه اروپا، ایتالیا یکی از شرکای اصلی اروپا با ایران است و تبادل‌های مالی میان دو کشور در سال 2014 به حجم 1.6میلیارد یورو رسیده بود.

اواسط نوامبر امسال و با شروع دور دوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران، این ایرلاین ضمن اعلام خبر کاهش پروازهای رم- تهران از 7 روز به 3 تا 4 روز در هفته برنامه‌ای به شرح زیر اعلام کرد:

* از تاریخ ۷ می تا ۱۷ می ۲۰۱۹ در روزهای سه شنبه،پنجشنبه و جمعه پرواز نخواهد داشت.

* از تاریخ ۱۸ می تا ۲۰ می ۲۰۱۹ در روزهای دوشنبه،شنبه و یکشنبه پرواز خواهد داشت.

* از تاریخ ۲۱ می تا ۳۰ می ۲۰۱۹ در روزهای دوشنبه، چهارشنبه و شنبه پرواز خواهد داشت.

اکنون در تازه‌ترین اقدام، الیتالیا اعلام کرده است که از اول ژانویه 2019 کلیه پروازهایش را به تهران متوقف خواهد کرد و آخرین پروازی که از این شرکت هواپیمایی به تهران خواهد آمد پایان ماه دسامبر 2018 خواهد بود.

همچنین این ایرلاین زیر پرچم ایتالیا اعلام کرده است که تمام پول مسافرانی را که برای بهار به مقصد تهران بلیت تهیه کرده بودند پس خواهد داد.

پیش‌ازاین، شرکت‌های اروپایی بریتیش‌ایرویز، ایر فرانس و کی‌ال‌ام هم پرواز به مقصد تهران را متوقف کرده بودند.

[related-post id="191372"]
کد خبر 195279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =