چمدان: علی اصغر مونسان در حاشيه نمايشگاه گردشگرى پارس با بیان این مطلب افزود: الواح در دانشگاه شيكاگو حدود ١١ هزار شىء برآورد مى‌شوند که با پيگيرى فراوان ١٧٨٤ شىء اكنون مجوز بازگشت از امريكا را از وزارت خزانه‌دارى امريكا گرفته و آماده بسته‌بندى، بيمه و بازگشت هستند.

وی اضافه کرد: این الواح حدود ۸۰ سال پیش به صورت امانی و برای انجام کارهای پژوهشی از کشور خارج شد اما تا کنون بازنگشته بود.

وی گفت: کار بسته‌بندی تقریباً به پایان رسیده اما در مرحله بیمه اشیاء با مشکل مواجه شده‌ایم چرا که آنها می‌گویند به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانند فعلاً به تهران ارسال داشته باشند ما هم گفته‌ایم که باید در تهران تحویل دهند وگرنه مجبور هستیم اشیاء‌ را در لاهه از آنها تحویل بگیریم.

مونسان افزود: بحث اینکه تحویل در کجا انجام می‌شود به زودی تعیین و تکلیف خواهد شد اما آنها بهانه‌شان این است که به دلیل زیاد بودن اشیاء مدت‌زمان بسته‌بندی طول می‌کشد.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: آنها اعلام کردند مابقى اشیاء تاریخی در برنامه ٣ساله بازگشت داده مى‌شود كه ما نپذيرفتم و در حال مذاكره هستيم تا زمان كوتاه‌تر شود.

[related-post id="183018"]

[related-post id="184346"]
کد خبر 195238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مزدشت ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
    الواح مذکور بیش از 60 هزار قطعه ست که ما طبق اسنادمون فقط رو سی هزار قطعه میتونیم ادعای مالکیت داشته باشیم ولی در متن خبر این تعداد به 11 هزار لوح کاهش پیدا کرده که باید توضیح داده بشه تکلیف بیست هزار قطعه مابقی چی میشه و این فرد بر چه اساسی این رقم کذب و خطرناک رو بیان کرده؟