چمدان: على اصغر مونسان در افتتاحيه نمايشگاه گردشگرى پارس گفت: همه مي‌دانيم كه گردشگرى نه تنها از لحاظ اقتصادى به عنوان صنعتى با رشد بالا جاى خود را تثبيت كرده بلكه از لحاظ فرهنگى هم جاى خود را در دنيا باز كرده است. به همين دليل كشوهاي ديگر با ايجاد جاذبه‌هاي غيرطبيعي به دنبال اين هستند تا بخشي از اين صنعت پر سود را به خود اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه ايران با جاذبه‌هاى طبيعى، ميراث فرهنگى و آداب و رسوم جزء ١٠ كشور برتر گردشگرى محسوب مى‌شود افزود: در همسايگى خودمان كشورهاى كوچك با جغرافيا و تاريخ اندك توانسته‌اند سهم بالايى از گردشگرى را به خود اختصاص دهند؛ اين يك واقعيت است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: يكي از ضعف‌هاى گردشگرى ما عدم معرفى مناسب در خارج از كشور و كمبود تبليغ داشته‌هايمان است.

مونسان با بیان اینکه اميدواريم بودجه مناسبى به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تخصیص یابد گفت: تمام تلاش‌هاي خود را به كار بسته‌ايم كه در سال ٩٨ از لحاظ بودجه‌اي حداقل‌هايي فراهم شود.

رئیس سازمان فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: در حال حاضر ١٩٠٠ پروژه با حجم سرمايه‌گذاري ٤٣ هزار ميليارد در كشور داريم. اين پروژه‌ها سرعت گرفته و در تمام سفرهاي استاني رئیس جمهور يك افتتاح داريم. در دولت دوازدهم ٣٩٢ پروژه به بهره‌برداري رسيده است.

وی افزود: ما همچنين لغو رواديد كشورهاي هدف را شروع كرديم با عمان لغو يك طرفه رواديد داشتيم با چين هم در حال مذاكره با وزارت امور خارجه هستيم. ويزاي بدون برچسب نیز بعد از مدت‌ها از هفته گذشته آغاز شده است. ويزاي الكترونيك نیز به حضور گردشگر بيشتر كمك كرده است.

[related-post id="192928"]

[related-post id="189767"]
کد خبر 195218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =