دلار وارد کانال ۹ هزار تومان شد | ارز مسافرتی ارزان شد | یوروی مسافرتی گرانتر از یوروی صرافی ملی

چمدان: سیر نزولی قمیت‌ها در بازار ارز که از چند روز قبل شدت گرفته موجب شد تا امروز بار دیگر دلار وارد کانال 9 هزار تومان شود.

فعالان بازار می‌گویند: خرید و فروش الان در خیابان فردوسی و در بازار آزاد خیلی کم انجام می‌شود و هیچ خبر خاصی که نشان دهنده خرید و فروش هیجانی باشد، نیست.

صراف‌ها از مهمترین دلایل ریزش قیمت‌ها در بازار ارز را سیاست‌های اخیر بانک مرکزی می‌دانند و معتقدند محدودیت چک‌های تضمینی و تراکنش‌های بانکی موجب شده تا دلال‌های بزرگ برای خریدهای سنگین با مشکل مواجه شوند و از همین رو دیگر این افراد نمی‌توانند به راحتی خرید و فروش‌های بالا داشته باشند.

در حالی دلار در بازار آزاد هم اکنون با قیمت 9900 تومان فروخته می‌شود که در صرافی‌های دولتی قیمت فروش دلار 10100 تومان اعلام شده است.

احتمالاً تا دقایقی دیگر صرافی‌های دولتی نیز نسبت به کاهش نرخ خرید و فروش ارزها اقدام خواهند کرد؛ مدتی است که در بازار آزاد قیمت‌ها کمتر از صرافی‌های دولتی است.

 



جدیدترین قیمت ارز مسافرتی پس از کاهش قیمت ارز

شعب منتخب فروشنده ارز مسافرتی در نظام بانکی فروش ارز مسافرتی را طبق روال روزهای قبل، بعد از ساعت ۱۱ آغاز کرده و به مسافران یورو را با قیمت 11 هزار و 672 تومان و 6 ریال می‌فروشند که با احتساب کارمزد 7 در هزار به رقمی حدود 11 هزار و 700 تومان می‌رسد. نرخ امروز نسبت به روز گذشته با کاهش 876 تومانی همراه بوده است.

مسافران خارج از کشوری که اسناد و مدارک خواسته شده را به شعب بانک های عامل ارائه کنند می‌توانند برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع حداکثر ۵۰۰ یورو و برای سایر کشورها تا ۱۰۰۰ یورو خریداری کنند.
کد خبر 195119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =