سیاست وزیر راه و شهرسازی درباره بافت‌های تاریخی | تکلیف بافت اطراف حرم چاهچراغ مشخص شد

چمدان: محمد اسلامی در جلسه هیات امنای آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) در شیراز گفت: اجرای طرح‌های توسعه حرم مطهر شاهچراغ (ع) و همچنین مرمت و احیای محدوده بافت فرسوده اطراف حرم در کلانشهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع)برای ما حائز اهمیت است.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در بحث مرمت اطراف حرم و بافت فرسوده شهرها نیز طرح خوبی را به استانداران به عنوان رئیس ستاد بازآفرینی استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم که هم منابع و هم اهداف طرح در آن پیش بینی شده است.

[related-post id="23565"]

اسلامی افزود: این وظیفه قبلا در اختیار شرکت بازآفرینی بود که ما قدرت نفوذ، اجرایی و مداخله مقام‌های استانی را در آن پررنگ کردیم و با تمرکز‌زدایی کار را به استانداران واگذار کردیم.

او ادامه داد: آنچه که بر اساس زندگی گذشته در این محدوده‌ها شکل گرفته سبب شده که امروز در این بافت‌ها شاهد وجود عدم انطباق‌هایی باشیم که باید ضمن حفظ ملاک‌ها و معیارهای معماری و شهرسازی، مطلوبیت زندگی را در این محدوده‌ها به وجود آوریم و در حقیقت بازآفرینی واقعی صورت گیرد.

وی اظهار داشت: به همین دلیل ما نگاه دوبعدی و هم جهت در این زمینه داریم که یک بعد این است که بافتی که دارای بناهای واجد ارزش است را بازآفرینی کنیم و بافت‌های فرسوده فاقد ارزش هم بر اساس ملاک‌ها و معیارهای معماری فاخر ایرانی و اسلامی به طور کلی نوسازی شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: اینها به عنوان دو بال حرکتی ما هستند که تاکید داریم این اتفاق به ویژه در شهر شیراز روی دهد.

وی اضافه کرد: هدف ما احیای بافت تاریخی و فرسوده است و باید مراقب باشید که بارگذاری که انجام‌می شود متناسب و هماهنگ با شان منطقه مرکزی شهر شیراز و به ویژه جوار حرم مطهر شاهچراغ (ع) باشد و به گونه‌ای بارگذاری شود که کیفیت مطلوب فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در آنجا شکل گیرد و موجب ایجاد بافت ناهمگون اجتماعی نشود.

[related-post id="31579"]

[related-post id="193376"]
کد خبر 195010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =