چمدان: شهریور سال ۹۴ بود که موزه هنر‌های معاصر اهواز به مدت هفت سال به بخش خصوصی واگذار شد. قرار بود بعد از این واگذاری و آغاز فعالیت بخش خصوصی موزه هنر‌های معاصر اهواز رونق بیشتری داشته باشد اما امروز بعد از گذشت سه سال، خبر‌ها از خاموش شدن برق‌ها، وضعیت بد گنجینه و تبدیل موزه هنر‌های معاصر اهواز به سالن عروسی حکایت دارند شیوه دیگری از خصوصی‌سازی که در حوزه هنر انجام شده است.

محمد جوروند مدیرکل ارشاد خوزستان در خصوص تغییر کاربری موزه هنرهای معاصر اهواز به باشگاه خبرنگاران گفت: تغییر کاربری در موزه هنرهای معاصر اهواز در دوره مدیریت قبلی انجام شده است.

وی افزود: موزه هنرهای معاصر اهواز طبق یک قرارداد دولتی به بخش خصوصی واگذار شد.

جوروند ادامه داد: قرارداد واگذاری موزه به بخش خصوصی را مورد بررسی قرار داده‌ایم و وزیر ارشاد و معاونان وزارتخانه بازدیدهایی از موزه هنرهای معاصر اهواز داشتند که قرار شد کاربری عوض شود و فضای موزه هنرهای معاصر به حالت قبل بازگردد.

وی افزود: موزه هنرهای معاصر اهواز طبق قرارداد دولتی واگذار شده و ما برای باز پس‌گیری کاربری آن شکایتی طرح کرده‌ایم  که در دی ماه دادگاه این موضوع تشکیل می‌شود و اصرار بر این است که این موزه به حالت اصلی خود بازگردد.

موزه هنرهای معاصر خوزستان

ناصر چنانی معاون هنری سینمایی اداره کل ارشاد خوزستان نیز با اشاره به آنکه این روزها نه تنها برق‌های موزه هنرهای معاصر اهواز قطع شده است بلکه این موزه در شرایط بدی به سر می‌برد به ایلنا گفت: موزه کاملا غیرفعال است و نه تنها برق ندارد بلکه وضعیت آثار گنجینه نیز نامناسب است و گفته می‌شود که حتی سیستم تهویه و خنک‌کننده موزه فعال نیست که قطعا در چنین شرایطی آثار ارزشمندی که در گنجینه نگهداری می‌شوند، آسیب خواهند دید.

چنانی گفت: با وجود آنکه طی سال‌های گذشته شاهد برگزاری مراسم‌های عروسی در این مکان بودیم و این یکی از ایراداتی است که در خصوص فعالیت بخش خصوصی در این موزه مطرح می‌شود اما تاکنون نتوانستیم کاری از پیش ببریم و همچنان موزه هنرهای معاصر اهواز دست بخش خصوصی است.

معاون هنری سینمایی اداره ارشاد خوزستان گفت: در قرادادی که با بخش خصوصی درخصوص مالکیت ۷ ساله موزه هنرهای معاصر خوزستان منعقد شده، بندهایی وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد. تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که موزه را پس بگیریم یا به کسی که واجد شرایط است، داده شود یا در اختیار اداره کل ارشاد قرار گیرد اما عملا تاکنون نتوانستیم کار خاصی از پیش ببریم.

وی افزود: متاسفانه موزه را برای برگزاری مراسم عروسی اجاره می‌دهند اما از آنجا که در قرارداد ذکر شده که این ملک در اختیار بخش خصوصی است کاری از دست ما بر نمی‌آید. البته مفادی در قراداد است که می‌توانیم با استناد به آن جلوی کار را بگیریم. از زمان واگذاری تاکنون شاهد برگزاری مراسم عروسی در موزه هنرهای معاصر اهواز هستیم.

موزه هنرهای معاصر خوزستان

موزه هنرهای معاصر اهواز به عنوان دومین موزه بزرگ کشور در عرصه هنرهای تجسمی است.
کد خبر 195009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =