چمدان: تفاهمنامه ایجاد پوشش نسل چهار ارتباطات سیار در مسیرهای ریلی تهران - مشهد و تهران - قم یکشنبه 18 آذر ماه با حضور محمدجواد آذری جهرمی و سعید محمدزاده مدیرعامل شرکت راه آهن در محل وزارتخانه امضا شد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه با وجود توسعه فیبر نوری در کنار خطوط ریلی، تاکنون از این ظرفیت برای توسعه ارتباطات در این مسیرها استفاده نشده است گفت: اکنون با همکاری شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) این امر محقق خواهد شد.

آذری جهرمی ابراز امیدواری کرد با توسعه نسل چهار ارتباطات، مردم بیشتر به سمت استفاده از حمل و نقل ریلی بروند. همچنین این مساله ضمن ایجاد امکان ارتباطی خوب برای مسافران در طول سفر، امکان کسب درآمدهای دیگری برای راه آهن فراهم سازد.

وی گفت: پیش از این 60 درصد مسیرهای ریلی کشور از نسل دوم و 36 درصد نیز از نسل سوم ارتباطات بهره‌مند بودند که عدد قابل قبولی نیست بنابراین مقرر شد اپراتورهای تلفن همراه برای توسعه ارتباطات در مسیرهای ریلی اقدام کنند.

وزیر ارتباطات یادآورشد: پس از مشخص شدن مدل اقتصادی این طرح، اپراتور دوم و سوم کشور از آن منصرف شدند و فقط همراه اول برای توسعه این امر پیش قدم شد.

آذری جهرمی خاطرنشان ساخت: توسعه ارتباطات در مسیرهای ریلی فقط به این مسیر محدود نخواهد ماند و پس از اجرایی شدن این مسیر، تلاش می‌شود خطوط ریلی جنوب نیز تحت پوشش قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت راه آهن نیز در این مراسم گفت: براساس این تفاهمنامه که بین این شرکت و همراه اول منعقد شد، خدمات مطلوبی به مسافران ارائه شود.

سعید محمدزاده افزود: پیش از این، 40 درصد مسافران مسیر تهران - مشهد از ریل استفاده می‌کردند که پیش بینی می‌شود با ارائه خدمات مطلوب این میزان به 70 درصد افزایش یابد.

به گفته وی، قرار است مجموعه‌ای از خدمات اینترنتی و وای فای رایگان در این طرح به مسافران ارائه شود؛ این خدمات فقط به مسافران محدود نخواهد شد بلکه استارتآپ‌ها نیز می‌توانند برای توسعه برنامه‌های خود از این خدمات بهره گیرند.

مدیرعامل شرکت راه آهن، به ظرفیت‌های موجود در این شرکت و ایستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: فعالان کسب و کارهای نوپا می‌توانند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.
کد خبر 194541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =