تقاضای سفیر بریتانیا برای مرمت یکی از بناهای تاریخی سفارت

چمدان: راب مک‌کایر سفیر بریتانیا در تهران در دیدار با علی اصغر مونسان گفت: افزایش همکاری‌ها در زمینه‌های نو از علاقه‌مندی‌های ماست، با توجه به موفقیت ایران در برگزاری موزه‌های مشترک، انگلیس هم آماده همکاری در این حوزه است چراکه با تعامل در این بخش، همکاری‌ها در سایر زمینه‌ها نیز ارتقا پیدا می‌کند.

او افزود: انگلیس مشتاق است و درخواست دارد در برنامه‌ای که برای ورزش چوگان به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد، همکاری داشته باشد، همچنین از سازمان میراث‌فرهنگی تقاضا داریم برای مرمت و نگهداری از یکی از بناهای تاریخی سفارت، متخصصان و کارشناسانی را به ما معرفی کند چراکه معتقدیم این بنا باید براساس استانداردهای میراث فرهنگی ایران مرمت و حفاظت شود.

محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی نیز در این دیدار گفت: ما آمادگی داریم آرشیو سفال مربوط به کاوش‌ محوطه‌های باستانی را که در اختیار سفارت انگلیس است، طبقه‌بندی و دسته‌بندی کنیم تا این آثار در موزه ملی ایران نگهداری شود.

طالبیان ادامه داد: همکاری‌های بسیاری در حوزه باستان‌شناسی بین ایران و انگلیس در جریان است و آمادگی لازم برای ارتقای این همکاری‌ها نیز وجود دارد، همچنین زمینه همکاری در حوزه مرمت آثار تاریخی بین دو کشور وجود دارد.

معاون میراث‌فرهنگی افزود: چوگان یک ورزش ایرانی است که در فهرست میراث‌جهانی نیز به ثبت رسیده است و ما زمینه همکاری انگلیس برای اجرای برنامه بین‌المللی چوگان را بررسی می‌کنیم.

او ادامه داد: در فرصت مناسب تیمی از کارشناسان میراث فرهنگی می‌توانند برای بررسی وضعیت ساختمان سفارت وارد عمل شوند و اقدامات مرمتی و حفاظتی لازم را برای ثبات وضعیت این بنا انجام دهند.
کد خبر 194515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =