پیشنهاد معاونت گردشگری برای عوارض خروج در لایحه بودجه | تغییر نسبت آمار گردشگران ورودی و خروجی کشور | گردشگران عربستانی در ایران زیاد شدند

چمدان: ولی تیموری معاون گردشگری کشور در گفت‌وگو با خبرنگار چمدان در ارتباط با تغییرات احتمالی بخش گردشگری در لایحه بودجه سال 98 گفت: معاونت گردشگری در ارتباط با لایحه بودجه امسال پیشنهاد داده‌ است که از عوارض خروج از کشور و مبلغ صدور ویزا برای گردشگران خارجی سهمی به سازمان میراث فرهنگی داده شود.

وی ادامه داد: این مساله در گذشته مغفول مانده بود درحالی که گردشگران خارجی با ورود به ایران زیرساخت‌های گرشگری را درگیر می‌کنند، علاوه بر اینکه از لحظه ورود، مسئولیت آنها با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است در حالی که تا کنون از محل این مبالغ هیچ بودجه‌ای به سازمان میراث فرهنگی داده نشده و یا برای توسعه گردشگری هزینه نشده‌ است.

تیموری در پاسخ به اینکه آیا برای تغییر مبلغ عوارض خروج از کشور از سوی معاونت گردشگری پیشنهادی داده‌شده است؟ اظهار کرد: ما پیشنهادی در این زمینه نداشتیم و پیشنهادات عنوان شده را هم به معاونت توسعه مدیریت سازمان داده‌ایم چرا که این معاونت مباحث مربوط را در لایحه دولت پیگیری می‌کند. باید ببینیم که آیا این پیشنهادات در لایحه بودجه درنظر گرفته شده‌است یا خیر.

برابری گردشگران ورودی و خروجی

معاون گردشگری کشور در مورد آمار گردشگران خروجی گفت: گردشگران خروجی ما در سال 1396، 10 میلیون و 542 هزار و 952 نفر بوده است. در 7 ماهه سال 97 نیز 4 میلیون و 704 هزار و 509 نفر گردشگر خروجی داشته‌ایم که تقریبا با تعداد گردشگران ورودی برابر است.

تیموری در پاسخ به اینکه گردشگران خروجی بیشتر به کدام کشورها سفر کرده‌اند، توضیح داد: متاسفانه تفکیک گردشگران خروجی بر این اساس دشوار است چرا که آمار بر مبنای مبادی خروجی ثبت می‌شود در حالی که بخش قابل توجهی از پروازها ترانزیت است مثلا مقصد نهایی بخش عمده پروازها با ترکیش ایرلاین استانبول نیست بلکه گردشگران از این  مسیر برای سفر به دیگر نقاط استفاده می‌کنند بنابراین هر نوع آماری در این زمینه دقیق و درست نخواهد بود.

[related-post id="194339"]

بر اساس آمار پلیس گردشگران عربستانی افزایش داشتند

او در پاسخ به اینکه رئیس سازمان میراث فرهنگی از افزایش گرشگران عربستان در ایران خبر داده بود اما یکی از نمایندگان مجلس این خبر را تکذیب کرده‌است، اظهار کرد: ما باید برای حوزه تخصصی احترام قائل شویم، آمارهای مربوط به حوزه گردشگران ورودی و خروجی اعلام شده بر مبنای آمار پلیس مهاجرت است، بر اساس همین آمار ما شاهد افزایش گردشگران عربستان سعودی در کشور نسبت به 7 ماهه سال گذشته است، ما به آمار پلیس مهاجرت اعتماد داریم اگر نمایندگان مجلس اعتماد ندارند خودشان این مساله را سوال کنند.

[related-post id="191339"]
کد خبر 194336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =