چمدان: مازیار یزدانی افزود: این مسیر ریلی اهمیت اقتصادی بالایی برای اتصال خط آهن ایران به منطقه قفقاز دارد و انتظار می‌رود با این بهره برداری، شاهد توسعه ترانزیت کالا در این مسیر از کشورهای آسیای میانه و روسیه در کریدور شمال - جنوب به طرف خلیج فارس باشیم.

یزدانی بیان کرد: با ساخت خط آهن رشت - آستارا تمام بارهای جاده‌ای به خطوط ریلی منتقل خواهد شد که امنیت و آسایش بیشتری را برای تردد مردم در مسیرهای جاده‌ای فراهم می‌آورد.

خط آهن قزوین - رشت به طول 165 کیلومتر روز اول آذرماه امسال با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جموری و رئیس سازمان برنامه و بودجه با حرکت یک قطار مسافری از تهران تا رشت به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گرفت.

خط آهن قزوین - رشت به صورت یک خطه برای حمل بار و مسافر از ایستگاه سیاه چشمه در قزوین آغاز و با عبور از منطقه کوهین، لوشان، منجیل، رودبار و امامزاده هاشم به شهر رشت می‌رسد؛ 50 درصد این خط در دشت، 10 درصد آن در تپه ماهور و 40 درصد در مناطق کوهستانی قرار گرفته و 80 پل به طول 13 هزار متر و پنجاه و سه متر و تونل به طول 22 هزار متر از مشخصات فنی این پروژه ملی است.

[related-post id="192156"]

[related-post id="192103"]

ایستگاه قطار رشت - ایستگاه راه آهن رشت - قطار رشت

بر اساس گزارش ایرنا، احداث این پروژه ملی به لحاظ حمل و نقل بار و مسافر و اتصال استان گیلان به شبکه ریلی و به دلیل ایجاد یک کریدور ریلی بین المللی در مسیر شمال به جنوب برای صادرات و ترانزیت کالا از خلیج فارس به طرف روسیه کشورهای آسیای میانه و اروپا از اهمیت بالایی برای جمهوری اسلامی ایران برخوردار است.

پل شاهرود به طول 600 متر با معماری قدیمی یکی از زیباترین ابنیه‌های این خط است که با هزینه‌ای معادل 14 میلیارد تومان توسط شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه راه آهن در کنار آزادراه قزوین - رشت احداث شده است.

[related-post id="192081"]

[related-post id="192076"]
کد خبر 194254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =