دوربین های دوره قاجار در کاخ گلستان به نمایش در می آید

چمدان:مسعود نصرتی امروز در گفت و گو با ایرنا توضیح داد: در نمایشگاه دوربین های قاجار که زمستان امسال برگزار می شود دوربین هایی به نمایش گذاشته می شود که شاهان و درباریان قاجار در این کاخ برای عکاسی استفاده کرده بودند.

یه گزارش ایرنا؛ وی افزود: در نمایشگاه عکس نیز 43 قطعه عکس مربوط به حوالی تهران که در دوره قاجار گرفته شده است در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.

به گفته وی، برای این نمایشگاه با شورای شهر تهران همکاری خواهیم داشت و زمان آن سه روز خواهد بود.

نصرتی گفت: تا پایان سال نمایشگاه های قالی با موضوعات مختلف در این مجموعه به طور مداوم برگزار می شود.

مدیر مجموعه جهانی کاخ گلستان چندی پیش گفته بود: داخل موزه این مجموعه حدود 82 هزار شیء به نمایش درآمده و هنوز بخش زیادی از موجودی مخازن آن در بخش اشیا و آثار فیلم و موسیقی به در معرض دید علاقه مندان قرار نگرفته است.

مجموعه کاخ گلستان، یادگاری به جای مانده از ارگ تاریخی تهران، محل اقامت سران زندیه و سلسله قاجار و از زیباترین و کهن‌ترین بنای پایتخت ایران به شمار می‌آید.

سابقه تاریخی ارگ سلطنتی به روزگار صفویه می رسد که مکان تاریخی آن از شمال به خیابان و میدان امام خمینی (ره)، از غرب به خیابان خیام، از شرق به خیابان ناصرخسرو و از جنوب به خیابان پانزدهم خرداد و میدان ارگ محدود بود.

دوم تیرماه 1392 هجری خورشیدی در سی و هفتمین نشست سالیانه کمیته میراث جهانی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) در کامبوج، کاخ گلستان به عنوان میراث بشری به ثبت رسید.
کد خبر 194235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =