چمدان: پس از افزایش نرخ ارز و عدم تخصیص ارز دولتی به شرکت‌های هواپیمایی وعده تخصیص ارز نیمایی به آنها داده شد. اما با توجه به اینکه این ارز به خوبی تخصیص پیدا نمی‌کرد ایرلاین‌ها نرخ بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی و خارجی را افزایش دادند.

محمد اسلامی در جدیدترین اظهارنظر خود در این زمینه گفت: مشکلات اختصاص ارز برای تامین هزینه شرکت‌های هواپیمایی حل و فصل شده و شرکت‌ها می‌توانند ارز مورد نیاز خود از سامانه نیما دریافت کنند.

حال باید دید با توجه به وعده وزیر راه و شهرسازی در زمینه تخصیص ارز نیمایی به ایرلاین‌ها آیا شاهد کاهش قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی و خارجی خواهیم بود.

شرکت‌های هواپیمایی معتقدند در صورتی که درآمدهای ارزی یکی از شرکت‌های پتروشیمی به نیاز آنها اختصاص یابد، می‌توانند با ارائه مدارک کافی، ارز مورد نیاز خود را در اسرع وقت تامین و مطالبات خود را پرداخت کنند؛ زیرا حدود 60 درصد هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی ارزی است.

بر اساس گزارش ایرنا، چندی پیش یک مقام مسئول در صنعت هواپیمایی گفته بود: تخصیص ارز از سامانه نیما به شرکت‌های هواپیمایی بسیار به سختی و مشقت انجام می‌شود به گونه‌ای که از هر 10 پرونده در این زمینه، فقط یک پرونده موفق به دریافت ارز از سامانه نیما می‌شود.

 
کد خبر 194213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =