چمدان: محسن شیخ الاسلامی معاون میراث فرهنگی استان تهران با اشاره به ثبت ۳ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی گفت: کاروانسرای شاه عباسی و کارخانه سیمان شهرستان ری و همچنین عمارت و سردرهای واقع در ضلع شمالی و شرقی پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی آثاری است که در جلسه چهارشنبه 14 آذر در کمیته فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

شیخ الاسلامی ادامه داد: ثبت بناهای تاریخی در فهرست آثار ملی اولین گام در حفظ و صیانت از میراث فرهنگی کشور است اما نباید تنها به این امر بسنده کرد و برای احیاء و مرمت بناهای تاریخی از مشارکت نهادهای متولی که در بهره برداری از این آثار سهیم است استفاده کرد.

او افزود: حفظ و احیاء میراث فرهنگی هیچ منافاتی با توسعه شهری نداشته بلکه موجب تقویت تعلق شهری شهروندان و هویت بخشی به داشته‌های فرهنگی بین اقشار جامعه خواهد شد.

به گزارش چمدان، فیلمبرداری صحنه‌های درگیری و تیراندازی داعشی‌ها در سریال پایتخت در کارخانه سیمان ری حاشیه‌های فراوانی ایجاد کرد. میراث فرهنگی‌ها به شدت معترض شدند که این سریال به بنای تاریخی این کارخانه قدیمی صدمه زده است. این اعتراضات با واکنش طراح صحنه سریال «پایتخت ۵» همراه شد و پایتختی‌ها تاکید کردند کوچکترین آسیبی به این کارخانه که ارزش تاریخی دارد، وارد نشده است. حال این اثر تاریخی در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.



[related-post id="30814"]
کد خبر 194198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =