جزئیات جلسه کمیسیون اصل نود با لاریجانی درباره پرونده خانه‌های میراثی شیراز | جلسه با تولیت شاهچراغ در دستور کار قرار گرفت

چمدان: بهرام پارسایی در توضیح جلسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هیات رئیسه کمیسیون اصل نود و اعضای کمیته فرهنگی این کمیسیون در حضور دکتر لاریجانی به بررسی پرونده‌های در دستور پرداختند و با توجه به حساسیت پرونده‌ها مقرر شد تا جلسات با رییس مجلس به صورت مستمر برگزار شود.

واکاوی پرونده تخریب خانه‌های میراثی در شیراز در حضور رئیس مجلس

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: گزارش جامعی از پرونده تخریب خانه‌های میراثی شیراز در مورد بازدیدها، دیدار و جلسات با مسئولان مربوط استانی و نحوه تعامل مسئولان با نمایندگان در این جلسه ارایه شد. رییس مجلس که خود عضو ثابت کمیسیون اصل نود است با یادآورى جایگاه مجلس و کمیسیون بر موظف بودن تمامى مسولین و مدیران به همکارى و توجه به خواست کمیسیون تذکر دادند.

وی افزود: در جریان ارایه گزارش در مورد حساسیت موضوع و همچنین در مورد حاشیه‌هاى ایجاد شده پرونده خانه‌های میراثی در شیراز نیز گزارش جامعی به رئیس مجلس داده شد و مقرر شد موضوع در جلسه اى در حضور ریاست محترم قوه قضاییه نیز مطرح شود.

تاکید رئیس مجلس بر جلوگیری از تخریب خانه‌های میراثی شیراز و برگزارى جلسه با تولیت شاهچراغ

پارسایی در ادامه یادآور شد: دکتر لاریجانی در مورد گزارش مذکور نیز بر اجرای قانون و تعامل دوسویه با آستان شاه چراغ تاکید کردند. وی همچنین از عدم جدیت کافى مدیریت سیاسى، اجرائی و قضائی استان و مدیریت شهرى شیراز بر پیشگیرى و رسیدگی موضوع تخریب خانه هاى تاریخى، گزارش کمیته را قابل قبول دانستند و اذعان داشتند که موضوع در فضای حمایتی و در راستای اجرای قانون و جلوگیری از تخریب باید حل و فصل شود.

این نماینده مردم در مجلس اظهار داشت: رئیس مجلس همچنین تاکید کردند تا کمیسیون اصل نود در مورد پرونده خانه‌های میراثی در شیراز کار خود را ادامه داده و با تولیت آستان شاه چراغ جلسه داشته باشد تا مسئله در مسیر درست و قانونى حل شود تا ضمن جلوگیری از تخریب طبق قانون در مورد خانه‌هاى تخریب شده و حواشی ناشى از آن مثل پرونده هاى قضائی شکل گرفته تصمیم گیری شود.

وى ضمن اعلام دعوت آستان شاه چراغ از کمیسیون اصل نود برای تعامل و بازدید مجدد یاد آور شد پیشنهاد شده  است جلسه اى در کمیسیون اصل نود متشکل از ریاست محترم مجلس شوراى اسلامى ، هیات رئیسه و کمیته فرهنگى کمیسیون اصل نود ، مسولان قضائی کشورى و استانى، تولیت آستان احمدبن موسی (ع)، استاندار ، روساى ملى واستانى سازمان میراث فرهنگى ،شهردار،شوراى شهر براى رسیدگى به گزارشات تهیه شده کمیسیون در بازدیدهاى به عمل آمده و جمع بندى نهایی در مورد اقدامات صورت گرفته انجام شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: گزارشات تهیه شده کمیسیون طبق قانون باید از طریق قرائت در صحن مجلس به اطلاع عموم برسد.
کد خبر 193376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =