چمدان: پلاک نمادین منزل پدری حسن روحانی یک سال و یک ماه پیش با حضور علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی رونمایی شد. در این رونمایی که به میزبانی منزل پدری حسن روحانی در سرخه استان سمنان برگزار شده بود بخشی از زندگینامه وی، خاطرات، عکس‌ها و تصاویر متعلق به گذشته و همچنین یادگارهای پدر حسن روحانی با حضور خانواده وی به نمایش گذاشته شد.

انتشار تصاویری از رونمایی از پلاک نمادین یا همان کاشی ماندگار منزل پدری رئیس جمهور که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی  و استاندار سمنان برگزار شده بود در آن زمان با انتقاد برخی از چهره‌های سیاسی و مردم روبه رو شد.

احمد توکلی نماینده سابق مجلس با انتشار مطلبی در صفحه توئیتر خود به موضوع رونمایی از پلاک منزل پدری حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور واکنش نشان داد و نوشت: رونمایی از پلاک ماندگار منزل پدر روحانی به دست معاونش اصغر مونسان. امام علی(ع) فرمودند: بر صورت مداح خویش خاک بپاش. آقای روحانی به شما هم می‌فرماید.

آیت‌ا... سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی امام جمعه کرج نیز در واکنش به این موضوع گفت: این که مسئولان برای تعویض پلاک خانه رئیس‌جمهور تلاش کرده و مراسم بگیرند زیبنده نظام اسلامی نیست و باید ساده‌زیستی را از امام و مقام معظم رهبری آموخت.

سازمان میراث فرهنگی نیز با صدور اطلاعیه‌ای درزمینه حواشی ایجاد شده درباره نصب کاشی‌های ماندگار تأکید کرد: کاشی‌های ماندگار؛ اقدامی صرفا فرهنگی برای تکریم یادگارهای هنری، اندیشمندان، عالمان، ورزشکاران و به طور کلی تاثیر گذاران در تاریخ کهن این مرز و بوم است که فارغ از سیاست زدگی در حال اجرا بوده و امید است فرهیختگان و هنر اندیشان و بزرگان از آن حمایت کنند.

حالا پس از گذشت یک سال ایرنا به مناسبت سفر رئیس جمهور به استان سمنان با تصویری از این پلاک نمادین درباره زندگی پدری رئیس جمهور مطلبی را منتشر کرده است. ایرنا نوشته است: اهالی شهرستان سرخه ساده زیستی، مردم داری و مرجع مردم بودن را اصلی‌ترین ویژگی‌های خانواده‌ای می‌دانند که فرزندشان این روزها در منصب رئیس جمهوری خادم ملت شده است.

سکینه خانم بعد از ظهرهای تابستان حیاط خانه را آب و جارو می‌کند و زیراندازی روی تخت گوشه حیاط می‌اندازد تا اهالی خانه زیر سایه درخت زیتون و انار با یک قاچ از هندوانه‌ای خنک و شیرین و قرمز که حاج اسدالله آن را از مغازه نزدیک عطاریش خریده است، کنار هم بنشینند ... همین ساده زیستی و همرنگی با مردم است که نسلی را پرورش می‌دهد که در منصب‌های کلیدی، ایران اسلامی را یاری می‌رسانند.

بوی نم باغچه‌های آبیاری شده، افتادن فرشی روی ایوان و گاهی روی تخت چوبی زیر درختان، بوی خاک و آب و گل، دنبال کردن صدای استکان و نعلبکی تا از چای لبریز شود، قصه‌های پای کرسی و رفتار و کردار بزرگ خاندان برای رفع مشکلات مردم، این‌ها بخشی از خاطرات خانه قدیمی پدر فردی است که روزی رئیس جمهور شد.

خانه‌ای که امروز با یک قفل کوچک بسته شده است ولی کیست که نداند فرزندی در این خانه پرورش یافته و بالیده که نقش مهمی در پیشبرد اهداف نظام اسلامی دارد.

خانه پدری رئیس جمهور - خانه پدر حسن روحانی - پلاک نمادین خانه پدر روحانی

مشغول گفت و گو با همسایه قدیمی خانه مرحوم حاج اسدالله فریدون بودیم که پیرمردی حدود 70 ساله وارد کوچه بن بست شد و کلیدی در دست داشت و به سمت خانه حاج اسدالله رفت و قفل در را باز کرد.

این پیرمرد دوست داشتنی که گویا از سال‌های خیلی دور باغبان باغچه خانه بوده است اجازه ورود به خانه و عکاسی را نداد و بعد از اینکه وارد خانه شد با عذرخواهی و خنده در را بست.

همسایه‌ها که از اهالی قدیمی محل بودند همه از بزرگ منشی خاندان حاج اسدالله فریدون پدر دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری یاد کردند و از تدین و مردمداری آن مرحوم و بزرگواری دکتر روحانی برای ما گفتند.

همسایه روبرویی خانه پدری دکتر روحانی در سرخه با اشاره به اینکه دکتر روحانی همواره به والدین خود ارادت داشت، گفت: البته بیشتر سرکشی‌های منظم مربوط به دوران پیش از ریاست جمهوری دکتر روحانی است.
کد خبر 193224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =