تصاویری از ثبات گردشگری پاریس در اوج اعتراضات | گردشگران یک طرف؛ جلیقه‌زردها طرف دیگر!

در روزهایی که جلیقه زردهای خیابان‌های شهر پاریس را صحنه اعتراض و درگیری علیه سیاست‌های دولت کرده‌اند، این شهر همچنان میزبان‌ میلیون‌ها گردشگری است که روزانه برای تماشای جاذبه‌های تاریخی این شهر به آن سفر می‌کنند.

عکسی که صبح امروز از اعتراضات در پاریس منتشر شده است گروهی از گردشگران را در حال گوش دادن به توضیحات راهنمایشان درباره طاق پیروزی شهر پاریس نشان ‌می‌دهد، در حالی که در اطراف آنها گروه‌های معترض جلیقه زرد دیده می‌شود. هر چند تصاویر در حال ارسال از خیابان شانزلیزه و میدان‌های اصلی شهر پاریس حاکی از آن است که جلیقه زردها در حال آماده شدن برای تظاهرات هستند و با توجه با سابقه درگیری در روزهای گذشته، خیابان‌های پاریس برای ساعت‌های آینده امن نخواهد بود.

طاق پیروزی یا طاق نصرت بنایی معروف در میدان شارل دوگل پاریس است که به افتخار سربازانی ساخته شده که در طول تاریخ جان خود را فدا کرده‌اند.
 


ثبات گردشگری در پاریس

شهر پاریس همواره جزء مقاصد معروف برای گردشگران در جهان بوده و در بسیاری از لیست‌ها و رده‌بندی‌ها رتبه نخست گردشگری را دارد. ثبات گردشگری در این شهر و به طور کل در فرانسه به قدری است که با وجود پیش بینی‌های حتی حملات تروریستی هم به رکورد گردشگری این کشور منجر نشد. رشته عملیات تروریستی موسوم به «حمله پاریس» در سال ۲۰۱۵ منجر به کشته شدن ۱۳۰ نفر شد اما با وجود ترس از حملات پاریس همچنان محبوب گردشگران باقی ماند.
 

عکس: Myriam Lemétayer

جلیقه زرد ها چه کسانی هستند؟

شهروندان فرانسوی که در اعتراضات سراسری علیه افزایش مالیات سوخت از روز ۱۷ نوامبر در خیابان‌ها و بزرگراه‌های شهرهای مختلف فرانسه شرکت می‌کنند خود را «جلیقه زرد» ها نام نهاده‌اند. «جلیقه زرد»، جلیقه‌ای به رنگ زرد شبرنگ است که طبق قوانین راهنمایی و رانندگی در فرانسه هر خودرو باید به آن مجهز باشد تا در صورت نقص فنی و توقف خودرو در میان بزرگراه، صاحب خودرو باید جلیقه زرد رنگ را بر تن کند.
 


«جلیقه زرد» ها بیشتر شهروندانی هستند که با وجود کار و درآمد، در گذران زندگی و معاش به مشکل برمی‌خورند. کارمندان، کارگران و خانواده‌هایی که در حومه شهرهای بزرگ یا مناطق روستایی زندگی می‌کنند و برای رفت و آمد و زندگی روزمره به خودروی شخصی وابسته هستند.

کد خبر 193155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =