چمدان: دی ماه سال گذشته یک بنر و چند کیسه سیمان و آجر جلوی در خانه تاریخی طباطبایی‌ها کاشان قرار دادند و اعلام کردند این بنای تاریخی به دلیل مرمت به مدت دو ماه تعطیل است. در حالی که این بنا نیاز به مرمت گسترده و تعطیلی نداشت، در نهایت مشخص شد شهرداری کاشان، خانه طباطبایی‌ها را به گروه فیلم‌سازی به مدت دو ماه اجاره داده و مرمت این بنا صحت ندارد و تنها یک صحنه‌سازی است.

پیگیری‌ها نشان داد که پشت بنر مرمت این بنا، گروه فیلمبرداری در عمارت تاریخی طباطبایی‌ها ساکن شده است. بند رخت را بر تن این بنای ارزشمند آویزان کرده‌اند و تجهیزات فیلمبرداری را هم در هر بخشی که دستشان رسیده نصب کرده‌اند. تجهیزات سنگینی که مشخص است بدون رعایت هرگونه اصولی نصب شده و وزن آنها بر روی بخش‌های حساس معماری خانه ارزشمند طباطبایی‌هاست.

پس از افشای ادعای کذب تعطیلی خانه طباطبایی‌ها به دلیل طرح مرمت بنا، شهرداری کاشان بنر و صحنه‌سازی مرمت را جمع‌ کرد و در بنری جدید از فیلمبرداری در این بنای ارزشمند خبر و تعطیلی بنا را به محدودیت بازدید تقلیل داد.

گروه فیلمبرداری که در این عمارت مشغول به کار بود، «بانوی عمارت» را جلوی دوربین برده بود. سریالی که از شب گذشته روی آنتن شبکه سه سیما رفته است.

[caption id="attachment_192802" align="aligncenter" width="960"]خانه طباطبایی‌ها - پس از افشای ادعای کذب تعطیلی خانه طباطبایی‌ها به دلیل طرح مرمت بنا، شهرداری کاشان بنر و صحنه‌سازی مرمت را جمع‌ کرد و در بنری جدید از فیلمبرداری در این بنای ارزشمند خبر و تعطیلی بنا را به محدودیت بازدید تقلیل داد[/caption]

 

[caption id="attachment_192803" align="aligncenter" width="1280"] پیگیری‌ها نشان داد که پشت بنر مرمت این بنا، گروه فیلمبرداری در عمارت تاریخی طباطبایی‌ها ساکن شده است. بند رخت را بر تن این بنای ارزشمند آویزان کرده‌اند و تجهیزات فیلمبرداری را هم در هر بخشی که دستشان رسیده نصب کرده‌اند[/caption]

 

این سریال که یک داستان عاشقانه در دوره قاجار است در سه شهر کاشان، قزوین و تهران فیلم برداری شده و از خانه‌های تاریخی طباطبایی‌ها، بروجردی‌ها، حسینه امینی‌ها و بازار سعد السطنه در آن استفاده شده است.

سریالی که روی آنتن رفت


سریال بانوی عمارت به نویسندگی احسان جوانمرد و کارگردانی عزیزالله حمیدنژاد با بازی پانته‌آ پناهی، اندیشه فولادوند، غزل شاکری و شبنم فرشادجو شب‌ها روی آنتن شبکه سه می‌رود و موسیقی تیتراژ آن کار محسن چاووشی است.





 

بخشی‌هایی از قسمت نخست این سریال و بخش نام لوکیشین‌های این سریال را تماشا کنید:




خانه طباطبایی‌ها که تحت شماره ۱۵۰۴ به ثبت رسیده، در نیمهٔ دوم سده ۱۳ هجری به‌وسیله حاج سید جعفر طباطبایی از بازرگانان نطنزی مقیم کاشان در محله سلطان امیر احمد احداث شده‌است. معمار سازندهٔ آن استاد علی مریم کاشانی و گچ بری‌ها و نقاشی‌های آن به وسیلهٔ شاگردان میرزا ابوالحسن صنیع الملک غفاری کاشانی و زیر نظر وی انجام شده‌ است.

کد خبر 192733