چمدان: گلستان به پاییز هزار رنگش معروف است. جنگل‌های وسیع استان گلستان با آغاز فصل سرد سال رنگارنگ می‌شوند. برخی از گونه‌ها سبزی خود را حفظ می‌کنند و برخی دیگر زرد و قرمز و نارنجی می‌شوند. تماشای این رنگ‌ها در کنار هم یکی از جاذبه‌های گردشگری استان گلستان است.

پارک جنگلی النگدره در نزدیکی شهر گرگان یکی از بخش‌های جنگل‌های گلستان است که می‌توان تنوع رنگ‌های پاییزی را در آن دید. این جنگل با گونه‌های مختلف گیاهی در فصل سرما هزار رنگ می‌شود. النگدره در پاییز ضیافت بارش برگ‌های خزان را با موسیقی ریختن بلوط‌ها از درختان جشن می‌گیرد و تمام زیبایی یک فصل سرد را به رخ می‌کشد.

[related-post id="29838"]



جنگل النگدره 185 کیلومترمربع وسعت دارد و در آن امکانات مناسبی برای گردشگران وجود دارد. دسترسی با خودرو به این جنگل میسر است و مسیرهای پیاده روی آن، گردشگران را تا عمق جنگل همراه خود می‌کند.



النگدره یکی از مقاصد گردشگری شهر گرگان است. این جنگل در کنار پاییز‌های هزار رنگش در فصل گرم سال نیز هوای خنک‌تر از شهر گرگان دارد و بسیاری برای استفاده از هوای مطبوع به این جنگل می‌روند.



فصلی با احتمال بارش بلوط

بخشی از پوشش گیاهی النگدره، درختان بلوط است. این روزها با هر وزش بادی صدای ریختن بلوط به گوش می‌رسد و گاهی نیز این بلوط‌ها بر سر گردشگران می‌ریزد. بلوط یکی از جاذبه‌های این جنگل است، اگر مسافر النگدره هستید برای حفظ این گونه‌ها کوشا باشید و برخی از بلوط‌ها را زیر خاک بکارید تا زیبایی بارش بلوط‌ها در پاییز همیشگی باشد.



چطور برویم؟ 

پارک جنگلی النگدره در جنوب شهر گرگان و در ابتدای منطقه ناهارخوران قرار دارد. برای رسیدن به این جنگل از داخل شهر باید به سمت بلوار ناهارخوران بروید و پس از آن ورودی جنگل النگدره را پیدا کنید.



[related-post id="14237"]

 
کد خبر 192462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =