چمدان: پروازهای طولانی می‌توانند بسیار خسته کننده باشند اما اگر چند وسیله کوچک و ساده به همراه داشته باشیم این پروازها به طور قابل توجهی راحت‌ طی می‌شوند.

نیویورک تایمز در صفحه سفر خود به برخی از این وسایل و امکانات اشاره کرده‌ که البته از نظر ما کتاب را در این فهرست فراموش کرده است که ما آن را همینجا اضافه می‌کنیم. جالب است بدانید که در حال حاضر طولانی‌ترین پرواز میان سنگاپور و نیوآرک (شهری در نیوجرسی آمریکا) است که 19 ساعت طول می‌کشد. البته این پرواز با به راه افتادن اولین مسیر هوایی بدون توقف سیدنی به لندن که مدت آن بیش از  20 ساعت تخمین زده می‌شود، دیگر طولانی‌ترین پرواز نخواهد بود.

فیلم، موسیقی و...

همه خطوط هواپیمایی بزرگ دنیا و بسیاری از دیگر خطوط هواپیمایی در پشت صندلی‌های خود صفحه نمایشگری برای سرگرمی مسافران قرار داده‌اند. اگرچه در این صفحات انتخاب‌های متنوعی از فیلم، سریال و موسیقی به مسافران ارائه می‌شود اما واقعا این برنامه‌ها همان‌هایی هستند که شما می‌خواهید؟

بهتر است آنچه را که دوست دارید روی گوشی همراه یا دیگر وسایل الکترونیکی همراهتان دانلود کنید یا اپلیکیشن‌هایی مانند آیتیونز، نتفلیکس، آمازون و ... را که می‌توان با آنها به صورت آفلاین برنامه تماشا کرد را تصب کنید. اگر با پروازی سفر می‌کنید که وای فای داخلی دارد دانلود برنامه موردنظرتان را برای داخل هواپیما نگذارید چرا که ممکن است نتوانید این کار را با اینترنت هواپیما به راحتی انجام دهید و بهتر است از قبل دانلودهای مورد نظرتان را انجام داده باشید.

بعضی خطوط هوایی نیز در اپلیکیشن خودشان خدماتی از این دست ارائه می‌کنند. قبل از پرواز این موضوع را چک کنید و اگر چنین خدماتی وجود داشت قبل از پرواز این اپلیکیشن را نصب کنید.

کابل شارژ و باتری

از آنجا که احتمالا از تلفن یا تبلتتان به میزان قابل توجهی در پرواز استفاده می‌کنید، نیاز دارید که آنها را شارژ نگه دارید. نمی‌توانید اطمینان داشته باشید که در هواپیما جایی برای شارژ در صندلی شما وجود داشته باشد به همین خاطر بردن باتری اضافه و  کابل ‌USB، پاور بانک و ... بسیار لازم است.

 



 

هدفون صداگیر

هدفون نویزگیز یا نویزکنسلینگ صداهای اضافه در هواپیما مانند صدای موتور هواپیما را برای شما کم می‌کند. در بازار انواع متنوعی از این هدفون‌ها وجود دارد. البته اغلب شرکت‌های هواپیمایی در پروازها به مسافران گوشگیر می‌دهند. اگر از هدفون استفاده نمی‌کنید حتما در پرازهای طولانی از گوشگیر استفاده کنید تا سر و صدای موتور هواپیما را کمتر بشنوید.

پوشش اضافی

پیش بینی دمای هوا در هواپیما غیرممکن است علاوه بر اینکه در طول پرواز معمولا دما و رطوبت تغییر می‌کند. اغلب خطوط هواپیما یک روانداز در اختیار مسافران قرار می‌دهند اما بهتر است یک هودی یا پولیور همراه خودتان داشته باشید. حتی در بدترین شرایط اگر هوا سرد هم نشد می‌توانید از آن مانند یک بالشت استفاده کنید. در ضمن اگر سرمایی هستید باید بدانید که همیشه ردیف کنار پنجره از ردیف کنار راهرو سردتر است.

چیزهایی برای راحتی

در بازار وسایلی با عنوان محصولاتی برای راحتی بیشتر در پرواز وجود دارد که بیشتر آنها در واقع بی‌استفاده هستند. اگر فردی هستید که یکی دو بار در سال بیشتر سفر هوایی انجام نمی‌دهید که دیگر اصلا لازم نیست برای اینگونه وسایل هزینه کنید و به جای آن بهتر است که پولتان را برای گرفتن صندلی بهتر در پرواز نگه‌ دارید. با درنظر گرفتن همه این موارد اما خوب است در پروازهای بلند مدت برخی وسایل را با خود همراه داشته باشید.

در پروازهایی که در طول شب انجام می‌شود اغلب شرکت‌های هواپیمایی به مسافران چشم بند و یک قوطی کوچک کرم مرطوب کننده می‌دهند چرا که نور داخل هواپیما در موقع خواب اذیت کننده است و هوای هواپیما هم، همیشه خشک است، اما شاید بخواهید که کرم مرطوب کننده برند مورد علاقه و چشم بند خودتان را همراهتان بیاورید.

همچنین اگر خیلی تشنه می‌شوید یک بطری خالی همراه خود ببرید و قبل از سوار شدن به هواپیما آن را پر از آب کنید، همراه داشتن خوراکی‌های سبک کوچک هم می‌تواند پیشنهاد خوبی باشد. البته برای انتخاب خوراکی به خاطر داشته‌باشید اگر مقصد بعضی کشورها مخصوصا جزایر کوچک باشد امکان دارد، اجازه همراه داشتن میوه تازه را ندهند.

اگر فکر می‌کنید ممکن است در طول پرواز طولانی خون در پای شما جمع یا لخته شود جوراب‌های مخصوصی برای این مواقع وجود دارد اگر چه همه در پروازهای بلند مدت باید از صندلی بلند شوند و کمی راه بروند یا حتی حرکات کششی انجام دهند.

داشتن یک خودکار در پرواز هم می‌تواند بسیار کاربردی باشد چراکه شاید بخواهید فرمی برای ویزا یا نظرسنجی هواپیما پرکنید یا چیزی یادداشت کنید.
کد خبر 192338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =