چمدان: ولی تیموری در گفتگو با خبرنگار چمدان درباره نرخ عوارض خروج از کشور برای سال آینده گفت: هنوز عددی برای نرخ عوارض خروج از کشور برای سال ۹۸ مشخص نشده است.

او افزود: لایحه بودجه هنوز در مراحل کارشناسی است و اگر در دولت مطرح شود، رئیس سازمان میراث فرهنگی در هیات دولت حضور دارد.

تیموری همچنین گفت: ما باید به دنبال این نرخ عوارض برویم و قبل از آنکه عددی مشخص شود، نقطه نظر خود را اعلام کنیم.

جبار کوچکی نژاد عضو فراکسیون گردشگری مجلس نیز در گفتگو با چمدان گفت: با توجه به کاهش قابل توجه درآمدهای نفتی بعید می‌دانم دولت برای سال آینده کاهشی را در نرخ عوارض خروج از کشور در نظر بگیرد.

وی درباره احتمال کاهش نرخ عوارض خروج از کشور از مرزهای زمینی نیز گفت: شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای است که دولت تلاش می‌کند کمبودهای خود را از طریق عوارض مختلف تامین کند به همین دلیل احتمال تغییر در نرخ عوارض خروج از کشور حتی در مرزهای زمینی بسیار کم است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: دولت عوارض خروج از کشور را بدون تغییر با نرخ‌های سال 97 در لایحه بودجه 98 ارائه خواهد کرد.

به گزارش چمدان، افزایش بیش از سه برابری عوارض از خروج از کشور در سال گذشته و ایجاد عوارض پلکانی برای خروج از کشور انتقاداتی را به همراه داشت. آن زمان رئیس سازمان میراث فرهنگی اعلام کرده بود که از این نهاد درباره این نرخ نظری خواسته نشده است.

یکی دیگر از نکات مورد تاکید سازمان میراث فرهنگی این است که بخش اصلی عواید حاصل از عوارض خروج از کشور باید صرف گردشگری شود نه اینکه به بندهای دیگر بودجه تخصیص داده شود. این در حالی است که اکنون تنها بخش بسیار کوچکی از آن به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری داخلی اختصاص داده می‌شود.
کد خبر 192311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =