چمدان: وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در دیدار با یوگنی ایوانف معاون وزیر خارجه روسیه در خصوص برخی مسائل مهم همکاری‌های مسکو و تهران از جمله در عرصه کنسولی گفت و گو کرد. دو طرف در این دیدار بر عزم متقابل برای گسترش همکاری‌ها در این حوزه تاکید کردند.

سفارت ایران در مسکو نیز گزارش داد: ششمین نشست کنسولی ایران و روسیه 24 مهر ماه در مسکو برگزار شد و مدیرکل کنسولی وزارت امورخارجه ایران پس از شرکت در آن از نهایی شدن آیین نامه اجرایی موافقتنامه لغو روادید گروهی گردشگری و سند تسهیلات روادید برای خدمه و گروه پروازی میان دو کشور خبر داد.

علی چگینی افزود: دو کشور همچنین بر گسترش هر چه بیشتر مناسبات مردمی و فراهم کردن حداکثر تسهیلات روادیدی برای اتباع یکدیگر در خاک خود تاکید کردند.

[caption id="attachment_192146" align="aligncenter" width="1700"]مسکو - تسهیل روادید گردشگری به مسکو آیین نامه اجرایی موافقت‌نامه لغو روادید گروهی گردشگری و سند تسهیلات روادید برای خدمه و گروه پروازی میان ایران و روسیه نهایی شد[/caption]

مدیر کل کنسولی وزارت امور خارجه که ریاست هیات ایرانی در این نشست را برعهده داشت، خاطرنشان کرد: طرفین ضمن ابراز رضایت از روند رو به رشد روابط دو کشور در همه زمینه ها، عزم خود را برای گسترش هر چه بیشتر مناسبات مردم با مردم اعلام کردند.

وی افزود: در این نشست مسائل و مشکلات بازرگانان، دانشجویان و گردشگران دو کشور در خاک یکدیگر بررسی و ارایه خدمات هر چه بیشتر به آنها بررسی و مورد توافق قرار گرفت.

[related-post id="186291"]

[related-post id="184616"]
کد خبر 192143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =