پرواز کنار پرندگان مهاجر؛ تجربه‌ای عجیب در زندگی | مفهوم متفاوت تجربه سوارشدن بر هواپیماهای فوق‌سبک را ببینید

چمدان: سال 1995، کریستین موله، عکاس فرانسوی با الهام از کاری که پیش‌از آن رفتارشناس جانوران کونراد لورنز در استرالیا انجام داده بود تصمیم گرفت برنامه‌ای را برای پرواز با یک فروند هواپیمای فوق‌سبک کوچک در جوار دسته‌ای از پرندگان برگزار کند. موله پیش‌از هر کار باید از حفاظت پرندگان مهاجر مطمئن می‌شد بنابراین، غاز وحشی سوئدی را انتخاب کرد که در مسیر پروازی حفاظت‌شده گونه‌های مهاجر حرکت می‌کرد.

پس‌از انجام این برنامه که با استقبال بسیار زیادی مواجه شد موله موسسه Voler avec les oiseaux  (پرواز با پرندگان) را پایه گذاشت و امروزه خدماتی را به گردشگران و علاقه‌مندان سفر کنار پرندگان مهاجر عرضه می‌کند. هزینه این تجربه پرواز که از سنت فلور در اوورنی فرانسه آغاز می‌شود و علاوه‌بر غازهای وحشی با قوها، لک‌لک‌ها و درناها هم هم‌مسیر می‌شود 636 یورو برای هر نفر است.

در این ویدیو، پرواز غازهای وحشی را برفراز لو مون سن میشه می‌بینید. لو مون سن میشه (Le Mont-Saint-Michel ) جزیره‌ای در منطقه نورماندی فرانسه در سواحل شمال‌غربی این کشور است که با جزر و مد دریا آشکار و پنهان می‌شود. این جزیره فقط ۶۰۰ متر از خشکی اصلی فاصله دارد و زمانی که آب پایین می‌آید زائران و گردشگران می‌توانند از راه دریا تا جزیره قدم بزنند. اما برای زمانی‌که آب بالا است بازدیدکنندگان می‌توانند ازطریق مسیری که ویژه پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری است به آن برسند.

لو مون سن میشه، یکی از مهم‌ترین میراث فرانسه شناخته می‌شود و در شرایطی که جمعیت آن فقط ۵۰ نفر است بیش‌از ۳ میلیون نفر در سال از آن بازدید می‌کنند. خود جزیره همراه با ۶۰ ساختمان داخل آن همگی در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارند.

هرچند دیدن فیلم بی‌شک بیننده را در عالم رویای پرواز با غازهای وحشی فرو می‌برد اما دانستن این نکته ضروری است که حفاظت از پرندگان مهاجر فقط احترام به حریم هوایی آنها نیست. در این فیلم دیده می‌شود که گردشگران پرندگان را درحال پرواز را لمس می‌کنند. بنابراین، باید بررسی کرد که آیا چنین رفتاری باعث اضطراب این پرندگان زیبا می‌شود یا خیر.
کد خبر 192093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =