انتقاد دادستان مشهد به طرح گردشگری و ساخت هتل در یک پارک جنگلی

چمدان: غلامعلی صادقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی به طرح گردشگری و ساخت هتل در تنها پارک جنگلی مشهد انتقاد کرد و گفت: اجرای این طرح به وسعت ۱۲ هکتار در پارک جنگلی طرق، می‌تواند در آینده باعث تضییع حقوق عمومی و تصرف مابقی این پارک باشد.

وی اضافه کرد: چه نیازی است که در پارک جنگلی هتل احداث گردد صرفاً به این بهانه که شرکت مذکور می‌خواهد تصفیه خانه درست کند، می‌طلبد سازمان بازرسی پیگیری و نظارت‌های لازم را در این خصوص داشته باشد تا حقوق مردم نیز حفظ گردد.

صادقی ادامه داد: لازمه اجرای طرح‌های گردشگری علاوه بر اخذ مجوز و رعایت مقررات قانونی، توجه به حفظ و گسترش فضای سبز و نیز پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی باشد که متاسفانه در اصلاح قرارداد فی مابین شهرداری و شرکت ثابت کیش این موارد از متن قرارداد حذف شده است.

دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی، منابع طبیعی و حقوق عامه استان خراسان رضوی در خصوص آخرین وضعیت رودخانه کشف رود به میزان گفت: نکته اساسی در خصوص این رودخانه این است که رودخانه کشف رود، رودخانه حفاظت شده محیط زیستی است و اجرای هر طرح و برنامه‌ای در کشف رود باید با هماهنگی محیط زیست صورت پذیرد.
کد خبر 192055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =