شهر افسانه‌ای تمدن مایا را ببینید؛ اینجا آدم‌ها را برای خدایشان قربانی می‌کردند | ال کاستیلو و یکی از عجایب هفتگانه جدید

چمدان: چیچن ایتزا از اواخر دوره کلاسیک بین سال‌های 600 تا 900 میلادی تا اوایل دوره پساکلاسیک بین ‌سال‌های 900 تا 1200 میلادی مهم‌ترین نقطه در منطقه پایین‌دست مایای شمالی بوده است.

بسیاری از باستان‌شناسان معتقدند چیچن ایتزا در حدود هزار سال پیش پایتخت یکی از پادشاهان مایاها به نام «تاپیلتزین چه کوئتزالکولت» بوده‌ است.

این محوطه باستان‌شناختی که جزء میراث جهانی یونسکو به‌شمار می‌رود در سال ۲۰۰۷ میلادی به‌ عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید معرفی شد. این معبد محل قربانی برای خدای باران مایاها - چاک - بوده است. قربانی‌کردن انسان هم در این معبد معمول بوده و تاجایی‌که علاوه‌بر حیوانات، بقایای انسان‌های قربانی‌شده هم در نیایشگاه کشف شده است.

محوطه چیچن ایتزا شامل چندین ساختمان سنگی است که قبلاً به‌عنوان قصر، معبد، حمام، مغازه و غیره به کار می‌رفته‌اند.

El Castillo (قلعه) مهمترین اثر این مجموعه عبارتست از هرمی پلکانی که از هر چهار طرف دارای پله‌هایی تا بالای هرم است. یکی از جذابیت‌های معماری این بنا ۹۱ پله‌ای است که در هر یک از چهار طرف آن مشاهده می‌شود. بنابراین در مجموع این معبد دارای ۳۶۴ پله است. برای رسیدن به معبدی که در بالاترین نقطه‌ هرم قرار گرفته است، گردشگران باید یک پله‌ دیگر را طی کنند که در مجموع با ۳۶۵ پله روبه‌رو می‌شوند یعنی دقیقا تعداد روزهای سال ...

چیچن ایتزا در کشور مکزیک و در ۱۲۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر مریدا قرار دارد که جز شهرهای مذهبی و مقدس ان دوران شناخته می‌شده است.

چیچن ایتزا یکی از پربازدترین محوطه‌های باستانی در مکزیک است به‌ طوری‌ که سال 2017 بیش‌از 2.6 میلیون گردشگر از آن بازدید کردند.
کد خبر 191925

برچسب‌ها