چمدان: مجسمه‌ساز معروف انگلیسی مقابل مرکز پزشکی سدره در دوحه مجسمه‌های برونزی غول‌پیکری از جنین‌های درون رحم مادر ساخته که مورد توجه گردشگران نیز واقع شده است.

دیمین هرست، مجسمه‌ساز انگلیسی این 14 مجسمه‌ برنزی غول‌پیکر را به شکل جنین‌های درون رحم مادر با هدف تداعی‌ کردن مفهومی از تولد ساخته است و نام این مجموعه اثر هنری را «سفر معجزه‌آسا» نامیده است.

هرست این مجسمه‌ها را سال 2013 مقابل این بیمارستان نصب کرد اما مقامات بیمارستان به‌ سرعت روی این مجسمه‌ها را پوشاندند تا از پخش‌ شدن عکس‌های آنها در شبکه‌های اجتماعی اجتناب کنند. اما سرانجام پس‌از 5 سال این بیمارستان رسماً این مجسمه‌ها را در روزهای اخیر رونمایی کرد تا به یکی از جاذبه‌های گردشگری دوحه تبدیل شود.

این مجسمه‌ساز انگلیسی، سازمان مرجع صلاحیت موزه‌های قطر و بنیادی قطر که هزینه ساخت این مجسمه‌ها را پرداخت کرده‌اند را برای دفاع از این اثر هنری تحسین کرده است.

شيخه المياسه بنت حمد بن خليفه آل ثاني، رئیس زن مرجع صلاحیت موزه‌های قطر در گفت‌وگویی که سال 2013 با روزنامه نیویورک‌تایمز انجام داد در این‌خصوص گفت: «در قرآن آیه‌ای وجود دارد درباره معجزه تولد؛ بنابراین این مجسمه‌ها برخلاف فرهنگ و مذهب ما نیست.»

همچنین لیلا ابراهیم بجه، متخصص هنری بنیاد دولتی قطر می‌گوید: «انتظار نداریم همه از این مجسمه‌ها خوششان بیاد. انتظار نداریم همه این مجسمه‌ها را درک کنند. اما معتقدیم که این بازتابی مهم از ماموریت بیمارستان سدره است و درباره مراقبت از سلامت مادر و فرزند حرف می‌زند. فکر می‌کنم این بیمارستان محل مناسبی برای این مجسمه‌ها است و همان‌طور که می‌بینید مردم بسیاری با این مجسمه‌ها عکس می‌گیرند. فکر می‌کنم که این اثر هنری به نماد بیمارستان تبدیل شود.»

گردشگران زیادی در سال‌های اخیر برای بازدید از قطر به این کشور سفر کرده‌اند. علاوه بر دوحه، شهر الخور دارای موزه‌های گوناگون است که در 6۰ کیلومتری شمال دوحه است. مسجدهای قدیمی شهر الوکره در ۲۰ کیلومتری جنوب دوحه نیز مورد توجه گردشگران قرار دارد. در ام صلال محمد واقع در ۱۵ کیلومتری شمال دوحه نیز یک مسجد و دژ قدیمی قرار دارد. همچنین ورزش‌های آبی در میان گردشگرانی که به قطر می‌آیند طرفدار زیادی دارند.

هواپیمایی قطر، شرکت هواپیمایی کشور قطر و پرچمدار این کشور است و از ماه اکتبر ۲۰۱۳ به‌ عنوان یکی از اعضای اصلی اتحادیه "وان‌ورلد" به‌حساب می‌آید. قطر ایرویز در سال ۱۹۹۳ راه‌اندازی شد و در حال حاضر روزانه به بیش از 160 مقصد در آفریقا، آسیای میانه، اروپا، خاور دور، آسیای جنوبی، خاورمیانه، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و اقیانوسیه پروازهای مستقیم دارد.

قطر ایرویز یکی از جوانترین ناوگان‌های هوایی دنیا را در اختیار دارد و اکنون مالک بیش از 200 فروند هواپیما با پیشرفته‌ترین تکنولوژی است. انتخاب به عنوان بهترین خط هوایی سال، بهترین خط هوایی خاورمیانه و بهترین بیزینس کلاس دنیا در سال 2017 و بهترین بیزینس کلاس دنیا و بهترین خط هوایی خواورمیانه در سال 2018 توسط مؤسسه "اسکای ترکس"، گواه نگاه رو به جلو شرکت است. فرودگاه بین‌المللی حمد به عنوان تنها فرودگاه 5 ستاره دنیا، قطب این شرکت هواپیمایی به‌شمار می‌آید.

 

















 
کد خبر 191697

برچسب‌ها