چمدان: حسن روحانی در مراسم افتتاح ۵ پروژه گردشگری و سرمایه‌گذاری در استان آذربایجان غربی از طریق ویدئو کنفرانس گفت: این سازمان میراث فرهنگی در این استان بسیار مهم است چراکه این استان دارای جاذبه‌های زیادی است. به‌عنوان مثال ایجاد موزه طب در آذربایجان غربی برای مردم ما جالب خواهد بود که اولین مرکز طب در ایران در این منطقه بوده و این‌گونه تلاش‌ها می‌تواند معرف فرهنگ بلند مردم این منطقه باشد.

وی افزود: کلنگ زنی مجموعه فرهنگی‌هنری شمس تبریزی نیز برای استان دارای اهمیت است در واقع باید در برابر قونیه اینجا ما مرکزی مشابه آن داشته باشیم. به‌هرحال قونیه مربوط به مولاناست و اینجا مربوط به شمس استاد مولوی است. شمس مراد مولوی است و همیشه مولوی افسوس می‌خورد که چرا نتوانسته است تا آخر عمر در کنار مراد خود باشد. این نشان می‌دهد که از دیرباز مردم این منطقه فرهنگ‌دوست و عارف بوده‌اند و دنبال معنویت بودند و این حائز اهمیت است.

رئیس جمهوری به گزارش ارائه‌شده از سوی مونسان اشاره کرد و گفت: گزارشی که نسبت به کل کشور دادید، برای ما امیدوارکننده بود که 43 هزارمیلیارد تومان در حوزه گردشگری سرمایه‌گذاری می‌شود. از بخش خصوصی نیز تشکر می‌کنم. آثار تاریخی که در کشور داریم و امکان‌پذیر است باید در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد تا هم این آثار را نگهداری کنند و هم بهره‌برداری کنند. در این زمینه هم از مردم خوب و عزیزمان تشکر می‌کنم و هم از سازمان میراث‌فرهنگی که در این خصوص قدم‌های بسیار خوبی برداشته است.»

[related-post id="191569"]
کد خبر 191578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =