راه اندازی اولین موزه طب در بیمارستان تاریخی ارومیه | هدفگذاری رئیس جمهور درباره اقامتگاه‌های بوم‌گردی | کلنگ مجموعه فرهنگی شمس تبریزی زده شد

چمدان:  حسن روحانی رئیس‌جمهوری عصر امروز دوشنبه 28 آبان در جلسه افتتاح هم‌زمان پروژه‌های زیربنایی و اقتصادی استان آذربایجان غربی از طریق ویدئو کنفرانس 5 پروژه گردشگری و سرمایه گذاری در این استان را افتتاح کرد.

علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با ارائه گزارشی به رئیس‌جمهوری به تشریح طرح‌ها و پروژه‌های این سازمان در آذربایجان غربی پرداخت و خطاب به روحانی گفت: با حمایت‌های شما خوشبختانه در دولت تدبیر و امید اتفاقات بزرگی روی داده است و در حال حاضر 1900 پروژه با حجم سرمایه‌گذاری 43 هزارمیلیارد تومان در کشور در حوزه گردشگری در حال اجراست.

وی افزود: خوشبختانه در دولت دوازدهم شتاب این پروژه‌ها مضاعف شده و ظرف یک سال گذشته در آذربایجان غربی 15 پروژه در حوزه گردشگری به بهره‌برداری رسیده است و در حال حاضر نیز 40 پروژه با حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر 500میلیارد تومان در حال اجراست که با اتمام این پروژه‌ها 1700 تخت اقامتی به مجموع 4900 تخت موجود در این استان اضافه خواهد شد.

او در ادامه به بیمارستان تاریخی ارومیه و ایجاد موزه طب اشاره کرد و گفت: این ساختمان تاریخی تحویل سازمان میراث‌فرهنگی شده و کار مرمت آن به اتمام رسیده و ان‌شاءالله با تجهیز آن به‌زودی اولین موزه طب در آذربایجان غربی افتتاح خواهد شد.

مونسان در ادامه با اشاره به کلنگ‌زنی پروژه یادمان شمس تبریزی در خوی گفت: پروژه زیبای فرهنگی و تاریخی شمس تبریزی که یکی از آرزوهای مردم خوی بود که با قولی که شما دادید و اعتباری که مصوب کردید عملیات اجرایی آن شروع شد. از مدتی قبل بالغ بر 6200 متر مربع از حریم این مجموعه تملک و آزادسازی شده بود و امروز آغاز این پروژه را در حضور آقای رحمانی فضلی داشتیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: امروز هتل 4 ستاره آریا نیز امروز با حجم سرمایه گذاری 280 میلیارد ریال افتتاح می‌شود ضمن این‌که منطقه نمونه گردشگری پردانان و سایت گردشگری روستای خورنج در پیرانشهر نیز امروز به بهره‌برداری می‌رسد که این سایت 20 هزار متر مربع است و در فازهای بعدی نیز قصد داریم مساحت این سایت را به 150هزار مترمربع افزایش دهیم تا ان‌شاءالله گردشگری در پیرانشهر هم هرچه بیشتر رونق پیدا کند.

مونسان گفت: همچنین دو واحد اقامتگاه بوم‌گردی امروز افتتاح می‌شود. در کل کشور  بیش از 600 واحد بوم‌گردی در حال حاضر در سطح کشور فعالیت می‌کنند که هدف‌گذاری ما بنا بر دستور جناب‌عالی رسیدن به 2 هزار واحد است که حدود 18 هزار شغل را ایجاد خواهد شد.

مجموعه فرهنگی شمس تبریزی در خوی کلنگ زنی شد 

محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی کشور در این مراسم در سخنانی گفت: حدود ۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات مصوب سفر رئیس‌جمهوری به خوی برای ساخت مجموعه فرهنگی و هنری  شمس تبریزی در خوی اختصاص یافته است.

وی گفت: خوشبختانه در سال ۸۶ با برگزاری کنگره بین‌المللی شمس تبریزی، وجود مقبره شمس در خوی به اثبات رسید که در حال حاضر با تلاش‌های سازمان میراث فرهنگی کشور و شخص دکتر مونسان رئیس میراث فرهنگی کشور بارگاه شمس نیز باشکوه فراوان ساخته می شود.

او مکان طرح را در جوار مناره و بارگاه شمس اعلام کرد و گفت: اجرای این طرح با کاوش‌های باستانی همراه است که در صورت پیدا شدن آثار باستانی به موزه منتقل خواهند شد.

طالبیان طراح طرح مجموعه فرهنگی شمس را از طراحان نامی کشور عنوان کرد و گفت: دکتر اردلان طراح طرح مقبره شمس بسیار دقیق و با ظرافت بالا و حساس این مجموعه را طراحی کرده است.

او گفت: در گذشته بخشی از پلاک‌های پیرامونی آزاد سازی شده است و بخشی هم در آینده آزاد سازی خواهند شد.
کد خبر 191569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =