مرکز مطالعات آمریکایی: پژوهشگران به امارات سفر نکنند ؛ جانشان در خطر است!

چمدان: روزنامه قطری الشرق نوشت: موسسه مطالعاتی Middle East Studies Association که یک مرکز مردم نهاد غیردولتی محسوب می‌شود در بیانیه خود با ارائه یک لیست از تهدیداتی که ممکن است پژوهشگران در امارات با آن مواجه شوند نوشت: تحقیق و پژوهش در مورد بسیاری از موضوعات در امارات ممنوع است، استادان و پژوهشگرانی هم که قصد دارند تحقیقات مستقلی را در موضوعات دیگری انجام دهند به شدت تحت نظارت هستند، حتی آن دسته از پژوهشگرانی هم که روابط خوبی با مقامات دولت امارات دارند از نظارت و تهدید در امان نیستند.

در بیانیه موسسه مطالعات خاورمیانه برای نمونه به دستگیری یک دانشجوی انگلیسی هم اشاره شده است. «متیو هِجز» دانشجوی 31 ساله دوره دکتری در دانشگاه دورهام انگلیس که روز پنجم ماه مه سال جاری در حال بازگشت از سفری دو هفته‌ای به امارات بود توسط مقامات این کشور در فرودگاه دوبی بازداشت شد و پس از آن به مدت چند هفته هیچ گونه اطلاعی از وی در دسترس نبود.

همسر هگز در خصوص جزئیات دستگیری شوهرش می‌گوید: در روز 5 ماه مه و بعد از پایان یک سفر آموزشی در فرودگاه دوبی همسرم را دستگیر کردند و در این مدت تنها دو بار توانستیم با او ملاقات داشته باشیم و در تمام این مدت در زندان انفرادی نگهداری شده است. هم‌زمان دانشگاه دورهام سفر تحقیقاتی دانشجویان خود به امارات را تا مشخص شدن پرونده هجز ممنوع کرد.
کد خبر 191344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =