چمدان: گروه دوچرخه سواری که از کرمان تا جزیره هرمز رکاب زده بودند پس از رسیدن به این جزیره درگیر یک مشکل عجیب شدند. اهالی این گروه در حالی که تصمیم داشتند از بنای تاریخی قلعه پرتغالی بازدید کنند به دلیل اینکه شلوارهایشان کوتاه بوده است از ورود آنها به قلعه جلوگیری می‌شود.

امید ابراهیمی فعال میراث فرهنگی که یکی از اعضای این گروه بوده است درباره این اتفاق به چمدان می‌گوید: پس از 700 کیلومتر رکاب زدن، حدود ظهر به قلعه پرتغالی‌های هرمز رسیدیم و وقتی برای خرید بلیط به باجه‌ای که در کنار قلعه قرار دارد رفتیم مانع از ورود ما به قلعه شدند. مسئول باجه معتقد بود که چون شلوارک بر تن داریم نباید وارد قلعه شویم. در حالی که لباس دوچرخه سواری بر تن داشتیم و با این پوشش کل مسیر را رکاب زده بودیم.

او با اشاره به تصمیم همراهانش برای بازدید از قلعه می‌گوید: مدتی با مسئول بلیت فروشی بحث کردیم و توضیح دادیم که ما نا آشنا با بناهای تاریخی نیستیم و چنین قانونی وجود ندارد اما قانع نشدند. در آخر هم همراهانم برای بازدید از قعه دستمال سر‌های خود را به عنوان پاچه شلوار پا کردند.

این گروه در حالی با چنین رفتار عجیبی در جزیره هرمز مواجه شدند که یکی از اهداف سفرشان حمایت از محیط زیست و میراث فرهنگی با ترویج دوچرخه سواری بوده است.

ابراهیمی در این باره می‌گوید: ما مسیر کرمان تا شاخاب فارس را برای ترویج فرهنگ «دوچرخه سازگارترین وسیله با محیط زیست و بناهای تاریخی» رکاب زدیم. گروه ما معتقد است که پیشرفت صنعتی، محیط زیست و میراث فرهنگی را در معرض تخریب قرار داده است بنابراین در تلاش هستیم که این موضوع را ترویج دهیم که دوچرخه وسیله مناسبی برای حمل و نقل و حتی سفر است.

ایراهیمی درباره تجربه این سفر نیز می‌گوید: در طول راه از بناها و محوطه‌های تاریخی و طبیعی بسیاری بازدید کردیم و حتی در مسیر با توریست‌های آلمانی که با دوچرخه به ایران آمده بودند نیز هم رکاب شدیم.

[related-post id="190708"]

به گزارش چمدان، به تازگی زمزمه‌های از برخورد با گردشگران در جزیره هرمز شنیده می‌شود. هفته گذشته نیز شایعه ممنوعیت ورود گردشگران به این جزیره منتشر شده بود که مسئولان آن را تکذیب کردند. پس از ان نیز یکی از کمپ‌های برپا شده در سواحل هرمز جمع آوری شد.