چمدان: پل‌های معلق، سفرها را تبدیل به یک ماجراجویی پر استرس می‌کنند، به ویژه اگر ترس از ارتفاع داشته باشید. حالا پل‌های معلق تبدیل به جاذبه‌ گردشگری شده‌اند و بسیاری برای قدم زدن در آسمان به سراغ تجربه آنها می‌روند. با پا گذاشتن روی این پل می‌توانید از دره‌ای عمیق بگذرید که در انتهای آن رودخانه‌ای جاری است. صدای آب بین سنگ‌های کوه می‌پیچد و زیبایی قدم زدن روی این پل لرزان را دو چندان می‌کند.


پل معلق پیر تقی یکی از خاص‌ترین پل‌های ایران است که روی دره‌ای عمیق در شهر هشتجین شهرستان خلخال و در محل تلاقی دو رودخانه گیوی چای و قزل اوزن واقع شده است.



طول این پل معلق هیجان انگیز ۷۰ متر و عرض آن یک متر است. پل در ارتفاع حدود 60 متری از سطح رودخانه قرار دارد و اگر ترس از ارتفاع ندارید در میانه پل می‌توانید با تماشای منظره زیرپای خود، رود را که چون مار در کوه دور می‌زند و جاری است، ببینید.



پل معلق پیر تقی برای ساخت سدی روی این رودخانه احداث شده اما پس از ساخت سد پل جمع آوری نشده و به جاذبه‌ای برای گردشگران تبدیل شده است. این پل به سفارش شرکت توسعه منابع آب و نیرو در سال 88 و برای تردد پرسنل وکارگاه سد پیرتقی طراحی و ساخته شده بود به همین دلیل مسئولان استان نسبت به تردد گسترده گردشگران از روی آن نیز دغدغه‌هایی دارند.



پل پیر تقی مانند همه پل‌های معلق در فیلم‌هاست. با کابل به هم وصل شده و چوب‌های زیر پایتان صدا می‌دهد. پل تکان می‌خورد و به راستی معلق است. به همین دلیل توصیه شده هرگز نفرات زیادی روی این پل راه نروند. گردشگران با فاصله‌های زیاد روی پل بروند، شرایط ایمنی را در نظر گرفته و به ویژه در آب و هوای نامساعد وارد پل نشوند. پل پیرتقی حالا می‌تواند با تجهیز بیشتر وارد چرخه رقابت با پل‌های دیگر استان اردبیل شود.

[related-post id="39783"]



پل معلق پیرتقی در هشتجین شهرستان خلخال در استان اردبیل قرار دارد و اطراف آن محل مناسبی برای طبیعت گردان است.

[related-post id="190311"]

[related-post id="190427"]
کد خبر 191195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =