چمدان: مَن، جزیره کوچکی بین بریتانیای کبیر و ایرلند است که از قلعه‌ها، کاخ‌ها، دره‌ها، سواحل و تپه‌های زیبایی تشکیل شده است. اما علاوه‌بر این جاذبه‌های بی‌نظیر که در ابعاد جهان واقعی ما ساخته شده‌اند خانه‌های مینیاتوری زیبایی در سراسر این جزیره پراکنده شده‌اند.

این خانه‌های مینیاتوری حاصل تلاش هنر جمعی گروهی از هنرمندان سوئدی است که با نام مستعار Anonymouse MMX در اقصی‌نقاط دنیا فعالیت می‌کنند. کوچک‌ترین کتابفروشی دنیا، خانه‌هایی برای موش‌ها و پارک تفریحی آدم‌کوچولوها از جمله آثار آنها است.

جزیره من با داستان‌های پریان و افسانه‌های مربوط به آدم‌کوچولوها پیوندی دیرین دارد. در این جزیره روی مسیر آبی سانتون برن، پل کوچکی با نام «پل پریان» وجود دارد که براساس افسانه‌ها پریان کوچک از روی آن عبور می‌کنند.

یاشا ماوسکویتس از گروه Anonymouse MMX می‌گوید: «وقتی درباره این پل و داستان‌های فولکلور مربوط به آن شنیدیم تصمیم گرفتیک برای پریان کوچک و آدم‌ کوچولوها خانه‌هایی در این جزیره بسازیم.»

این خانه‌ها با مواد مختلفی ساخته شده‌اند که سنگ، چوب، مس، شیشه‌های قدیمی و حتی گیره کاغذ را شامل می‌شوند. ارتفاع این خانه‌ها حدود 30 سانتیمتر است و در مالمو در سوئد ساخته است و سپس به جزیره من آورده شده‌اند.























[related-post id="36872"]

[related-post id="188868"]

[related-post id="186601"]
کد خبر 191049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =