چمدان: مجله سفر نشنال جئوگرافیک عکسی از مسجد نصیرالملک شیراز را که یکی از کاربرانش گرفته است بر روی شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کرده است. «سانگ‌چای» عکاس تایلندی این عکس در توضیح عکس نوشته است: «زمانی که خورشید به شیشه‌ها برخورد می‌کند، این یک کالیسوسکوپ از رنگ‌های پر جنب و جوش است که روی فرش‌های نفیس ایرانی ایجاد می‌شود. می‌توانید در این مسجد تمام صبح بیایستید تا ببینید چطور رنگ و نور تغییر می‌کنند.»

این عکاس تایلندی در توصیف مسجد نصیرالملک شیراز که به مسجد صورتی نیز معروف است نوشته است: «اینجا جایی است که نور و ایمان در هم آمیخته‌اند و هنر با دین هماهنگ است.»

 



 

این عکاس همچنین تصویر دیگری از مسجد نصیرالملک را در شبکه اجتماعی عکس محور نشنال جئوگرافیک منتشر کرده است.  تصویری که پیش از این نیز مورد توجه نشنال جئوگرافیک قرار گرفته بود و آن را در میان عکس‌های منتخب خود قرار داده بود.

سانگ‌چای درباره این عکس نیز نوشته است: «پشت زیبایی مسجد صورتی در شیراز تلاش‌هایی برای حفظ کاشی‌ها در جریان است. بدون این تلاش‌ها توسط استادکاران، زیبایی هر بنای تاریخی می‌توانست تنها یک خاطره باشد.»

[related-post id="36418"]

[related-post id="35915"]


مسجد نصیرالملک یکی از مساجد قدیمی شیراز است. این بنا به دستور میرزا حسن علی خان ملقب به نصیرالملک که از اعیان و اشراف شیراز بود ساخته شد. معماری آن کار محمد حسن معمار بوده‌ است. مدت ساخت آن حدود ۱۲ سال و از سال ۱۲۵۵ تا ۱۲۶۷ خورشیدی طول کشیده است.

[related-post id="187085"]
کد خبر 190945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =