فروش قسطی تور در دفاتر خدمات مسافرتی | کاهش 50 درصدی مسافران تورهای داخلی و خارجی | جزئیات نامه دفاتر خدمات مسافرتی به وزیر اقتصاد

چمدان: حرمت‌الله رفیعی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در گفت‌وگو با خبرنگار چمدان در مورد فروش قسطی تور در آژانس‌های مسافرتی گفت: زمانی که شرایط اقتصادی بد میشود دفاتر به سمت فروش قسطی تور می‌روند و در مواقع بحران به این مساله به عنوان یک بحران نگاه می‌کنند.

رفیعی در مورد اینکه آیا ضوابط و شیوه‌نامه خاصی برای فروش قسطی تور وجود دارد؟ اظهار کرد: شیوه‌نامه‌ای در این زمینه وجود ندارد و هر دفتر با توجه به توافقی که با بانک یا یک موسسه مالی انجام داده‌ است، شرایط قسط‌ها و پرداخت‌ها را تعیین می‌کند و در نهایت این نوع از ارائه خدمات بیشتر به نفع گردشگران به حساب می‌آید و برای دفاتر یک ریسک است.

او با اشاره به اینکه دفاتر خدمات مسافرتی در وضعیت بحرانی قرار دارند، گفت: در ماه‌های اخیر نزدیک به 50 درصدر ریزش مسافر داشته‌ایم و دفاتر هر روز با مشکلات خاصی روبه رو هستند . انتظار می‌رود در این شرایط حداقل به صورت موقت مثلا برای یک یا دو سال به دفاتر خدمات مسافرتی معافیت مالیاتی داده‌ شود. همچنین تا کنون به دفاتر بابت تامین هزینه هتل و هواپیما بسته سفر ارزی داده‌ نشده‌ است و ما در اینباره به وزیر اقتصاد نامه داده‌‌ایم و قرار است با او جلسه‌ای داشته‌ باشیم.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی افزود: ما معتقدیم صنف گردشگری باید ارز سامانه نیما را دریافت کنند، علاوه بر اینکه نوسان قیمت ارز مشکلات بسیاری برای این صنف به وجود آورده‌ است. باید با حمایت از این صنوف، گردشگری را نجات داد. مسولان حتی برای مدت محدودی باید از گردشگری حمایت کنند تا ببینند که این حوزه ارزآور است و باعث رونق اقتصادی می‌شود.

[related-post id="190696"]
کد خبر 190941

برچسب‌ها