چمدان: اجرا غیرکارشناسی و غیرمیراثی طرح پیاده‌راه یکی از تاریخی‌ترین خیابان‌های جهان مورد اعتراض میراث دوستان قرار گرفته و در حالی که مدیریت شهری اصفهان از مدافعان جدی اجرا طرح پیاده‌راه‌سازی خیابان چهارباغ عباسی است اما بسیاری از متخصصان بر این باور هستند که این طرح بدون توجه به اهمیت و سابقه میراثی و تاریخی محور چهارباغ عباسی اجرا شده است.

چندی پیش قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان با بیان این‌که مدیریت شهری اصفهان از دهه‌های قبل به دنبال اجرا طرح پیاده‌راه در چهارباغ عباسی بوده، گفت: در سال‌های گذشته افکار عمومی و مسائل اجتماعی آمادگی اجرا این طرح نداشت که البته در نهایت در دوره قبل استرات این طرح زده شد.



به گفته شهردار اصفهان، محور چهارباغ عباسی به واسطه اجرا طرح مترو دچار آسیب‌هایی شده بود؛ و زمانی که وی به عنوان شهردار فعالیت خود در اصفهان را آغاز کرد 400 متر از دو خط اتومبیل‌رو این محور کلنگ پیاده‌راه‌سازی را خورده بود و در نتیجه امکان بازگرداند طرح نبود.

شهردار اصفهان با اعتقاد به این‌که اگر استارت کار در زمان وی زده می‌شد، نگاه دیگری به موضوع داشت، تاکید کرد: این محور باید برای جشنواره فیلم کودک و نوجوان آماده می‌شد، کار اجرا طرح پیاده‌راه‌سازی به صورت دو شیفته و حتی سه شیفته و ظرف سه ماه به اتمام رسید.

چگونه امکان دارد که اجرا طرح پیاده‌راه سازی در یکی از تاریخی‌ترین خیابان‌های جهان تنها ظرف سه ماه انجام شود؟


براساس گفته‌های شهردار اصفهان محور چهارباغ محور مهم گردشگری است و به همین منظور شورای عالی چهارباغ با حضور متخصصان خبره در حوزه‌های مرمت، شهرسازی، باستان شناسی، جامعه شناسی و .... تشکیل شده و هر کار براساس نظر این کارشناسان انجام می‌شود. چهارباغ یک برنامه است، نه یک پروژه.


بر اساس گزارش اسکان نیوز، در حالی که شهردار اصفهان قول پیگیری وضعیت چهارباغ و ادامه روند کار براساس طرح مصوب را داده بود اما سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان بدون توجه به مخالفت‌ها متخصصان میراثی همچنان به روال قبلی خود در این محور ادامه می‌دهد. هنوز از سوی شورای متخصصان چهارباغ و سازمان میراث فرهنگی کشور طرحی مصوب نشده، و این سئوال وجود دارد که آیا شورای شهری اصفهان توان برخورد قاطع با رفتار غیرکارشناسی و غیرحرفه‌ای سازمان نوسازی و بهسازی را دارد یا نه؟

کد خبر 190912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =