چمدان: اتحادیه بین المللی حمل و نقل عمومی (UITP) که مرکز آن در بروکسل است، خط متروی بدون راننده ترکیه در مسیر اوسکودار - عمرانیه - چکمه‌کوی - سانجاک‌تپه استانبول را از لحاظ ظرفیت جابجایی مسافر، سومین در جهان و اولین در اروپا عنوان کرد.

این اتحادیه که در سال 1885 تاسیس شده و از 90 کشور مختلف جهان عضو دارد، به عنوان بزرگترین سازمان مردم نهاد مرتبط با حمل و نقل در جهان شناخته می‌شود.

اتحادیه مذکور که دارای دفاتری در شهرهای دبی، مسکو، استانبول، رم، سائو پائولو، بنگلور، ساحل عاج، هنگ کنگ و کانبرا است طی گزارشی بهترین خطوط متروی بدون راننده از لحاظ جابجایی مسافر در جهان را اعلام کرد که خط اوسکودار - عمرانیه - چکمه‌کوی - سنجاق‌تپه استانبول بهترین خط متروی اروپا و سومین در جهان انتخاب شده است.

از کل 62 خط متروی بدون راننده در جهان تنها 22 خط از آنها ظرفیت حمل بالای 500 نفر در یک سفر را دارند. دو خط مترو در سنگاپور در صدر این فهرست قرار دارد. خط متروی مذکور در استانبول ظرفیت جابجایی هزار و 620 مسافر در یک مسیر را داراست و خط M5 میلان نیز می‌توانند 536 مسافر را در یک سفر جابجا کند.

 

[video width="640" height="360" mp4="https://www.chamedanmag.com/oldwp/2018/11/18.mp4"][/video]

 

بر اساس گزارش آناتولی، با بهره‌برداری از دومین خط متروی بدون راننده ترکیه در مسیر اوسکودار - عمرانیه - چکمه‌کوی - سانجاک‌تپه در شهر استانبول طول خطوط ریلی در این شهر به 170 کیلومتر افزایش یافته است.

پیش بینی می‌شود در سال 2022 و تکمیل پروژه‌های 284.7 کیلومتری که توسط شهرداری استانبول و وزارت حمل و نقل ترکیه در حال اجرا است، طول خطوط ریلی در استانبول به 455.7 کیلومتر برسد.

 

متروی بدون راننده ترکیه - ویژگی های مترو استانبول - متروی بدون راننده استانبول
کد خبر 190890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =