چمدان:  سرپرست هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: اولین پرواز از فرودگاه سمنان با هوایپما آی تی آر با  60 نفر 24 آبان به مقصد فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد انجام می‌شود.

قدرت الله ابک افزود: 40 نفر از مسافران این هواپیما خانواده معظم شهدا و 20 نفر دیگر از موثرین نقاط مختلف استان سمنان هستند.

وی خاطرنشان کرد: زمان برگشت این هواپیما روز شنبه 26 آبان از فرودگاه شهید هاشمی نژاد به سمت فرودگاه سمنان خواهد بود.

وی تصریح کرد: دولت به خوبی وظایف خود را در بحث توسعه زیرساخت ها فرودگاه سمنان انجام داده است و ادامه حیات این فرودگاه به تضمین مسافر و کالا از سوی نهادهای مختلف مردم نهاد و صنایع برمی‌گردد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان تصریح کرد: یکی از نهادهای مهم اجرایی در مرکز استان در 6 ماه نخست فعالیت فرودگاه سمنان تامین 50 درصد مسافر مبدا و مقصد را تعهد کرده است که امیدواریم اجرای این طرح به خوبی انجام شود.

مدیر فرودگاه سمنان نیز گفت: طرح جامع توسعه فرودگاه سمنان در 20 تیر 1394 در هیات دولت تایید و به مدیریت فرودگاه سمنان ابلاغ شد.

حسین شجاعی افزود: اجرای طرح عمرانی در این فرودگاه در دوره زمانی پنج ساله، 10 ساله و 20 ساله پیش بینی شده است و عملیات ساخت باند 2 هزار و 800 متری با حضور دکتر روحانی در سال 1395 به بهره برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: اکنون طول باند پروازی فرودگاه سمنان سه هزار و 100 متر است که قابلیت نشستن هواپیماهای غول پیکر را دارد.

شجاعی تصریح کرد: اکنون توفقگاه موقت برای 100 خودرو در فرودگاه مرکز استان پیش بینی شده است و عملیات ساخت توفقگاه برای توقف یکهزار و 500 خودرو با محوطه سازی 2 هزار و 500 تا پایان سال 1398 به بهره برداری می رسد.

مدیرفرودگاه سمنان تصریح کرد: تامین حامل‌های انرژی، آب، برق، گاز با وجود اجرای طرح‌های توسعه‌ای برای 20 سال آینده پیش بینی شده است و موارد ایمنی از نظر حصارکشی، جاده حفاظتی و سطوح باند پروازی انجام شده است.

شجاعی تصریح کرد: ساختمان ایمن زمینی برای استقرار نیروهای امدادی و آتش نشانی تکمیل شد و دستگاه های ناوبری هوایی فرودگاه سمنان به تایید سازمان هواپیمایی کشوری رسیده است.

فرودگاه مرکز استان سمنان در 10 کیلومتری جاده سمنان- مشهد واقع شده است و سابقه تاسیس آن به سال 1355 بر می‌گردد.
کد خبر 190813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =