چمدان: مسیر 45 کیلومتری فرودگاه شارل دوگول تا پایتخت فرانسه با تاکسی بین حدود 50 تا 70 یورو است. اما یک زوج تایلندی فیلمی را در یوتیوب منتشر کردند که نشان می‌دهد راننده تاکسی پاریسی از این دو گردشگر 247 یورو طلب می‌کند. در این ویدئو که به‌سرعت وایرال شده و بیش از  190 هزار بازدیدکننده داشته است زوج از پرداخت این مبلغ امتناع می‌کنند اما راننده تاکسی مدعی می‌شود: «تاکسی در پاریس قیمت ثابتی ندارد و کیلومتری حساب می‌شود.» سپس به این دو گردشگر صفحه اپلیکیشنی را روی گوشی‌اش نشان می‌دهد که از رقم 247 یورو حکایت دارد.

این زوج در ادامه از راننده می‌پرسند که آیا راننده تاکسی قانونی است و از او می‌خواهند که مجوزش را نشان دهد. سپس پیشنهاد می‌کنند که برای حل موضوع همگی به ایستگاه پلیس بروند.

با این حرف، این مرد راننده به‌شدت عصابی می‌شود و اصرار می‌کند که این رقم بر مبنای متر محاسبه شده است. سپس می‌گوید: «این ماشین من نیست. مال شرکت است، می‌فهمید؟ من پیش پلیس نمی‌آیم. شما پول من را ندهید و پیش پلیس بروید. مشکلتان چیست؟»

راننده مدعی می‌شود شرکتش که Chauffeur Prive نام دارد شرکتی مجاز است. این درحالی‌است که وبگاه این شرکت تاکسیرانی نرخ ثابت 45 یورو را از پاریس به فرودگاه شارل دوگل نوشته است و حتی اگر نرخ براساس متر هم حساب می‌شد مبلغ این سفر حدود 67 یورو بود (قیمت پایه 1.10 یورو+ فاصله: 1.10 در کیلومتر+ مدت زمان: 0.28 یورو در دقیقه).



این دو گردشگر تایلندی که قبلا از دوستانشان شنیده بودند که هزینه تاکسی فرودگاه کمتر از 70 یورو می‌شود وقتی با مبلغ 247 یورو مواجه شدند شوکه شدند. بعد از اصرار راننده تاکسی، آنها مبلغ 100 یورو را پیشنهاد دادند که همچنان از مبلغ واقعی بالاتر بود. اما راننده تاکسی از این مبلغ امتناع می‌کند و آنها را «دیوانه» می‌خواهند و بار دیگر می‌گوید: «شما پول من را ندهید، مشکلی نیست.»

این زوج که مضطرب شده بودند درحالی‌که هنوز داخل تاکسی بودند با خدمات اضطراری تماس می‌گیرند و واقعه را شرح می‌دهند اما در این‌زمان، راننده سرعتش را زیاد می‌کند و بنابراین برای این گردشگران بسیار دشوار بوده که درباره موقعیت و محل تاکسی توضیح دقیقی ارائه دهند.

درنهایت راننده قبول می‌کند با دریافت 200 یورو اجازه بدهد آنها بروند. یکی از قربانیان این حادثه به روزنامه لو پاریسین می‌گوید: «درها قفل بودند و تمام چمدان‌های ما در صندوق عقب بود و او نمی‌خواست به ما اجازه بدهد خارج شویم. بالاخره تصمیم گرفتیم 200 یورو بپردازیم.»

[related-post id="181741"]
کد خبر 190734

برچسب‌ها