ورود گردشگران به جزیره هرمز محدود می‌شود؟ | یک مقام مسئول: برخی گردشگرنماها فرهنگ بومی جزیره را مختل کرده‌اند


چمدان: پس از انتشار خبرهایی درباره مشکلات ورود گردشگران به برخی مناطق کشور این بار از استان هرمزگان خبری نقل شده است مبنی بر اینکه از روز گذشته ورود گردشگران به جزیره هرمز با مشکل روبرو شده است.



یک منبع آگاه محلی در این زمینه گفته است: عدم ورود گردشگران به صورت رسمی ابلاغ و اعلام نشده و تنها تردد قایق‌های مسافری از جزایر اطراف و بندرعباس به بهانه‌های مختلف ممنوع شده است. این در حالی است که به دلیل گرانی پروازها و نوسان بازار ارز سفرهایی خارجی کاهش و در مقابل سفر به شهرهای مختلف ایران افزایش داشته است.

با این وجود محمد هرمزی عضو شورای شهر هرمز درباره خبر «ممنوعیت ورود گردشگران به هرمز» به ایسنا گفته است: قایق‌های حامل مسافر بدون توقف درحال ترددند. البته نظری مطرح شده بود که به گردشگرنماهایی که فرهنگ بومی مردم این جزیره را مختل کرده‌اند، تذکر داده شود، اما اصلا درباره جلوگیری از ورود آن‌ها به این جزیره حرفی زده نشده است. از جوامع محلی درخواست شده اگر قرار است تذکری داده شود، محترمانه باشد. ضمن این‌که مسؤولان این جزیره به هیچ وجه به برخوردهای ضرب‌الاجلی اعتقادی ندارند و مطمئنیم چینین بحثی هم نبوده است.
[related-post id="12420"]

جزیره هرمز یکی از زیباترین و استثنایی‌ترین جزایر جنوب کشور محسوب می‌شود و سالانه میزبان بیش از هزاران گردشگر داخلی و خارجی است. این جزیره به دلیل داشتن جاذبه‌های طبیعی و بکر یکی از پتانسیل‌های گردشگری درآمدزا است، اگر مشکلات مطرح شده این درآمدزایی را کاهش ندهد.

رعایت نشدن اصول گردشگری پایدار و احترام به جوامع بومی در سال‌های اخیر در برخی مناطق گردشگری ایران را دچار چالش کرده است.
[related-post id="16032"]



کد خبر 190708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =