چمدان: اد استافورد کاوشگر انگلیسی به‌ عنوان نخستین انسانی که مسیر رودخانه آمازون را تنها و در طول 28 ماه پیاده طی کرده و در مناطق بسیار دشواری مانند کوه‌ آلتای مغولستان و جزایر خالی از سکنه زیسته است به تشریح خاطرات شگفت‌انگیز خود پرداخت.

این مستندساز شبکه تلویزیونی دیسکاوری درباره نحوه همکاری خود با این رسانه اظهار داشت: از 10 سال پیش تاکنون برنامه‌هایی با موضوع «زندگی در شرایط سخت» می‌سازم. هفت قسمت نیز برای شبکه دیسکاوری ساخته‌ام. در همین راستا به 30 کشور سفر کرده‌ام. شهرت من بیشتر به خاطر حضور در مناطق خالی از سکنه و چالش برای زنده ماندن در چنین جاهایی است.

وی که برای شرکت در برنامه Brand Week İstanbul به استانبول رفته است درباره حدود دو ماه زندگی با بدن برهنه در یک جزیره خالی از سکنه و تلاشش برای زنده ماندن در آن گفت: قبلا 2.5 سال در جنگل‌های استوایی زندگی کرده بودم. بعد از آن برنامه شدیدا نسبت به اطرافیانم احساس وابستگی می‌کردم. هدف من این بود که به تنهایی از عهده انجام کارهای دشوار بربیایم. هنگام حضور در جزیره مذکور گوشت حیوانات و حشرات را به صورت خام یا پخته می‌خوردم. ایده این پروژه متعلق به خودم بود. غذا، آب و ابزاری با خود نبرده بودم و با بدن برهنه در وسط یک جزیره قرار گرفتم. نمی‌دانستم قادر به تهیه لباس ادامه زندگی در آنجا هستم یا خیر. می‌خواستم توانایی‌های مختلف خود را محک بزنم. این بهترین پروژه برای هدف مذکور بود.

استافورد 43 ساله در پاسخ به پرسشی درباره احتمال سفر مجدد به این جزیره گفت: چون این پروژه برای نخستین بار انجام می‌شد، بسیار هیجان‌انگیز بود. از اشتباهات خود تجربیات زیادی را کسب کرده‌ام. درصورت تکرار این رخداد زندگی در آن جزیره راحت‌تر خواهد شد. ترجیح می‌دهم چالش‌های سخت و جدیدی را انتخاب کنم. به نظرم انجام مجدد آن سفر برای من بیهوده است.

[caption id="attachment_190669" align="aligncenter" width="2000"]اد استافورد، کاوشگر انگلیسی و نخستین انسانی که مسیر رودخانه آمازون را تنها و در طول 28 ماه پیاده طی کرده است هنگام حضور در جزیره خالی از سکنه، غذا، آب و ابزاری با خود نبرده بودم و با بدن برهنه در وسط جزیره قرار گرفتم | نمی‌دانستم قادر به تهیه لباس ادامه زندگی در آنجا هستم یا خیر | می‌خواستم توانایی‌های مختلف خود را محک بزنم |  گوشت حیوانات و حشرات را به صورت خام یا پخته می‌خوردم[/caption]

او در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌های تلویزیونی‌اش سانسور نیز می‌شود؟ اظهار داشت: حوادث زیادی در آمازون رخ می‌داد که احتمال داشت از ترس آنجا را رها کنم. می‌ترسیدم که بمیرم و دوربینم در کیفم جا بماند. وقتی با خظر مرگ مواجه هستید، نمی‌توانید بگویید یک لحظه دوربینم را بیرون بیاورم. در پروژه بعدی دوربین را بر سینه نصب و تمام رویدادها را ثبت خواهم کرد. لحظات بسیار جالبی را می‌توانستم در آمازون ثبت کنم ولی نشد.

استافورد درباره تفاهم با همکار و همسرش لورا بینگام نیز به آناتولی گفت: او زنی ماجراجوست و امسال به‌عنوان لیدر گروهی از رود «ازکیبو» در کشور گویان آمریکای جنوبی عبور کرد. پیش از وی، هیچ زنی موفق به انجام این کار نشده بود. دارای فرزندی 8 ساله هستیم. مسئولیت نگهداری از او، بین من و همسرم تقسیم شده است.

این شخصیت ماجراجو درباره پروژه‌های آینده‌اش نیز اظهار داشت: چون هنوز آنها را اعلام نکرده‌ام، نمی‌توانم زیاد وارد جزئیات شوم، اما برنامه‌ای بسیار متفاوت نسبت به گذشته در دست ساخت دارم. در ژانویه پخش مستند مهیج "First Man Out" در شبکه تلویزیونی "DMAX" آغاز خواهد شد. در صورت تامین مالی بخش دوم آن توسط چین، این برنامه ادامه خواهد یافت.
کد خبر 190667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =