قیمت بلیت باغ پرندگان مطابق رای اعضای شورای شهر تهران بعد از ۴ سال از ۴ هزار تومان در فاز اول به ۸ هزار تومان و فاز دوم که هنوز قیمت‌گذاری نشده بود ۱۵ هزار تومان شد.  ورودی پارکینگ به همان روال قبل هزار تومان و هر ساعت توقف ۵۰۰ تومان لحاظ می‌شود.

باغ پرندگان تهران را بشناسید

باغ پرندگان تهران در شمال‌شرق تهران در دل جنگل لویزان واقع شده‌ است. این باغ در ۲ فاز طراحی شده‌ است. فاز اول به نام «دشتچر» نام‌گذاری شده‌ است و شامل پرنده‌هایی است که در قفس نگهداری می‌شوند یا توان پرواز ندارند. فاز دوم که مساحتی معادل ۶٫۲ هکتار دارد و در محدوده شمالی احداث شده‌ است، «آبچر» نام دارد. «آبچر» مخصوص پرندگانی است که قابلیت پرواز دارند، پوسته و توری طراحی شده برای این بخش از خروج پرندگان از این فضا جلوگیری می‌کند. احداث این باغ ۳ سال به طول انجامید.

فاز اول باغ پرندگان که در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۲ افتتاح شدو به بهره‌برداری رسید. در قسمت ورودی محوطه باغ اولین چیزی که جلب توجه می‌کند طوطی‌های سخنگو هستند که به شما خوشامد می‌گویند. پرندگانی نظیر کبوتر، طوطی، کلاغ، خروس، فنج . . .. در این محوطه قرار گرفته‌اند.

باغ پرندگان تهران محدوده بزرگی دارد و به دلیل طراحی مسیرهای پیچ در پیچ در آن مسیر طولانی را شامل می‌شود. با توجه به اینکه ورودی باغ در بالاترین قسمت آن قرار دارد و از بالا تقریباً محوطه باغ قابل رویت است.

در شمالی‌ترین قسمت باغ پرندگان بزرگترین قفس آن جلب توجه می‌کند که گونه‌هایی از عقاب‌ها بر روی درختان تنومند اما بی‌شاخه در آن قرار داده شده‌اند.  برخی گونه‌های لاشخور هم در این قفس به چشم می‌خورند، گونه‌هایی از جغد، شاهین نیز در قفس‌های کوچکی در آن قرار گرفته‌اند.

در قسمت میانی باغ پرندگانی نظیر قرقاول، طاووس، پلیکان، فلامینگو و ...  قرار گرفته‌اند. این محدوده توسط آبشارها و برگه‌های بزرگی که از بالادست باغ آبگیری می‌شوند احاطه شده‌ است. دو طرف برکه‌های آب توسط پل‌های چوبی و زیبایی به هم وصل شده‌ است. در محدوده جنوبی باغ هم پرندگان نام آشنایی هم چون اردک، قوی سیاه و سپید، غاز و ... به چشم می‌خورند.

از شاخصه‌های باغ پرندگان تهران طراحی زیبا و منحصربه‌فرد محوطه باغ است. محوطه باغ پرندگان را مسیرهای سنگفرش شده که توسط درختان و گل‌های زیبایی محصور شده‌ است دربر گرفته‌است. سایه‌بان‌هایی از جنس چوب، نی و پوشال، نیمکت‌های چوبی با طراحی‌های متنوع، آلاچیق‌های چوبی، عدم وجود تیر برق یا تأسیسات اضافی، تابلوهای راهنمای طرح چوب با خط نستعلیق، آبشارهای کوچک و زیبا و طراحی هوشمندانه برکه‌ها و پل‌های چوبی آن از شاخصه‌های این باغ است.
 

باغ پرندگان تهران

باغ پرندگان تهران


 

باغ پرندگان تهران

باغ پرندگان تهران

باغ پرندگان تهران

باغ پرندگان تهران

باغ پرندگان تهران

باغ پرندگان تهران

باغ پرندگان تهران



چطور به باغ پرندگان تهران برویم؟

باغ پرندگان تهران در گوشه‌ای از پارک جنگلی لویزان در شمال شرقی تهران احداث شده است. برای رسیدن به این باغ دو راه کلی وجود دارد: آدرس اول: خیابان هنگام، خیابان استقلال، خیابان کوهستان، مجموعه باغ پرندگان تهران | آدرس دوم: بزرگراه بابایی، خروجی شهرک امید (باغ پرندگان)، خیابان کوهستان، مجموعه باغ پرندگان تهران
 

کد خبر 190475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =